-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A középiskolai természettudományos tárgyak népszerűsítése céljából országos vetélkedőt szervez diákoknak a Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó (korábban Nemzeti Tankönyvkiadó) és a Krúdy Gyula Középiskola, a több fordulós versenyre április 12-ig lehet nevezni.
A középiskolai természettudományos tantárgyak általában nem tartoznak a legnépszerűbbek közé, pedig a természettudományos műveltség és gondolkodásmód elsajátítása – mint a probléma felismerése, megfogalmazása, a modellalkotás képessége, a bizonyítás korrekt módja – az élet minden területén alkalmazható – részletezi a szervezők közleménye.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A vetélkedőn a tanulók játékos, érdekes feladatok megoldásával átélhetik az önálló természettudományos ismeretszerzés és az ismeretek gyakorlati alkalmazásának élményét, emellett megoszthatják társaikkal természetszeretetüket, környezetükről szerzett ismereteiket is. A három fordulóból álló verseny során az írásbeli feladatok mellett látványos kísérletekkel, bemutatókkal kell a diákoknak számot adni tudásukról, képességeikről, valamint bizonyítaniuk kell felkészültségüket és kreativitásukat is. A feladatok a fizika, kémia, biológia, földrajz tantárgyak törzsanyagához kapcsolódnak.
A megmérettetésre a középiskolák 9–11. évfolyamos tanulói április 12-ig nevezhetnek négyfős csoportokkal, iskolánként maximum négy csapat indulhat. A legjobban teljesítő versenyzőket és mentor tanáraikat az őszi döntő után értékes díjakkal jutalmazza a Tankönyvkiadó, amelynek honlapján bővebb információ olvasható a versenyről.