-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 29 Mivel nem hangváltozás alapon álló vizsgálatról van szó a K.E. szókapcsolat...2024. 10. 15, 20:56 Ál- és Tudomány
-
ganajtúrós bukta: Láttam egy másik nagyon jó kifejezést is a bullyingra: peer abuse. Peer abuse = rangtárs a...2024. 10. 15, 11:32 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
nasspolya: @Sándorné Szatmári: A 'gyé' története vagy a szó etimológiája talán segít (cáfolják az elk...2024. 10. 15, 11:00 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 25 Folytatom.. Ez a feltételezésed az -szt/ d(t) toldalékokkal kapcsolatban: "...2024. 10. 14, 15:13 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 25 -re Folytatás: "A -d-re talán a válasz az, hogy fiktív tőre épül, nincs öná...2024. 10. 13, 11:41 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Folytatódik a tavaly nyár elején nagy sikerrel zárult GEOMATECH tanulmányi verseny.
A GEOMATECH tanulmányi versenynek tavaszi fordulójára több mint 200 csapat regisztrált az ország minden részéről és a határon túlról is. A szervezők célja, hogy a verseny az újszerű és kreatív feladatok megoldása révén megszerettesse és népszerűsítse a matematikát és a természettudományos tantárgyakat a diákok körében, ezért 2015 elején a szervezők új fordulót hirdetnek.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az új típusú tanulmányi versenyt 2014 tavaszán indította el a GEOMATECH országos oktatásfejlesztési projekt 1–12. osztályos diákok részére. A versenyek során a gyerekek lehetőséget kaptak arra, hogy a feladatokat csapatban oldják meg, ezáltal nem csak a tantárgyi, de a kommunikációs készségeiket, együttműködési kompetenciáikat is fejleszthették, illetve a feladatok elkészítése során számítógép- és eszközhasználatban is fejlődhettek. A GEOMATECH versenyek egyedi, játékos és kreatív módon közelítik meg a matematikai és a természettudományos kérdéseket; itt a feladatok nem korlátozódnak a puszta megoldásra: a diákok csapatmunkában, vagy akár a kísérletek útján is láttathatják, magyarázhatják, prezentálhatják a saját maguk elkészítette feladatokat, illetve az így elért eredményeiket.
A játékos matematikai és természettudományos tanulmányi verseny 2014-es tavaszi fordulójára több mint 200 csapat regisztrált, az ország minden részéről és a határon túlról is. Az 1–5 fős csapatok a tavaszi forduló mindhárom (április, május, június) hónapjában új feladatot kaptak korcsoportonkénti bontásban (1–12 évfolyam 6 korcsoportban). A verseny három hónapja alatt összesen 32 településről és 57 iskolából érkeztek megoldások, a résztvevő csapatok 224 megoldást küldtek be 408 gyermek és 66 tanár közreműködésével. A versenyforduló zárásaképp a szervezők két különdíjat is odaítéltek. A legaktívabb tanár különdíját Markovits Edit a Dombóvári Belvárosi Általános és Alapfokú Művészeti Iskola tanárnője kapta, a legkreatívabb induló díját pedig Németh Réka nyerte el az Algyői Fehér Ignác Általános Iskolából.
Indul a 2015-ös verseny!
A GEOMATECH verseny egy játékos matematikai és természettudományos vetélkedő, nem szokásos tanulmányi verseny, így a szervezők továbbra sem csak a kiváló matematikus és fizikus palántákat várják, hanem a kreatív közösségeket is. Az 1–5 fős csapatok ismét minden hónapban új feladatot kapnak majd, a feladatok elkészítéséhez pedig a világ egyik legnépszerűbb, ingyenes oktatási szoftverét, a GeoGebrát használják, amely könnyen kezelhető és látványos vizuális elemekkel segíti az elvont fogalmak, problémák megértését, játékosan fejleszti a diákok számítógépes ismereteit.
Versenyre a jelentkezési lap kitöltésével vagy a e-mailben lehet jelentkezni. A verseny szabályzatát, a feladatokat és a fontos határidőket a szervezők e-mailben juttatják el a regisztráló pedagógusok és csapatok számára, de azok megtalálhatóak a projekt weboldalán is.
A verseny a TÁMOP 3 1.12-12/1-2013-0001 kiemelt projekt támogatásával, az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg.