-
gekovacsistvan: @MolnarErik: "Ez a cikk nem az ugor ősnyelv létét akarja bebizonyítani a lótársra vonatkoz...2021. 04. 21, 14:41 Az ugor lovakrul
-
mederi: Megnéztem, hogy Petőfinél (pl. 1845-ben), Adynál (pl.1906-ban), József Attilánál (pl. 1923...2021. 04. 21, 09:48 Helytelenül úgy mondjuk, hogy... – A...
-
MolnarErik: Kedves Géki! Nem tűnt fel neked, h nagyon kevered a szezont a fazonnal? Ez a cikk nem az u...2021. 04. 19, 18:30 Az ugor lovakrul
-
gekovacsistvan: „Manapság sokan szeretnék kiszorítani a nyelvészetet az őstörténeti tudományok közül. Több...2021. 04. 18, 08:00 Az ugor lovakrul
-
mederi: @mederi: 8 Folytatás: Azt gondolom, hogy az ikes igék "érzékeny rendszere" a jelentőségéné...2021. 04. 16, 10:54 Helytelenül úgy mondjuk, hogy... – A...
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Folytatódik a tavaly nyár elején nagy sikerrel zárult GEOMATECH tanulmányi verseny.
A GEOMATECH tanulmányi versenynek tavaszi fordulójára több mint 200 csapat regisztrált az ország minden részéről és a határon túlról is. A szervezők célja, hogy a verseny az újszerű és kreatív feladatok megoldása révén megszerettesse és népszerűsítse a matematikát és a természettudományos tantárgyakat a diákok körében, ezért 2015 elején a szervezők új fordulót hirdetnek.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az új típusú tanulmányi versenyt 2014 tavaszán indította el a GEOMATECH országos oktatásfejlesztési projekt 1–12. osztályos diákok részére. A versenyek során a gyerekek lehetőséget kaptak arra, hogy a feladatokat csapatban oldják meg, ezáltal nem csak a tantárgyi, de a kommunikációs készségeiket, együttműködési kompetenciáikat is fejleszthették, illetve a feladatok elkészítése során számítógép- és eszközhasználatban is fejlődhettek. A GEOMATECH versenyek egyedi, játékos és kreatív módon közelítik meg a matematikai és a természettudományos kérdéseket; itt a feladatok nem korlátozódnak a puszta megoldásra: a diákok csapatmunkában, vagy akár a kísérletek útján is láttathatják, magyarázhatják, prezentálhatják a saját maguk elkészítette feladatokat, illetve az így elért eredményeiket.
A játékos matematikai és természettudományos tanulmányi verseny 2014-es tavaszi fordulójára több mint 200 csapat regisztrált, az ország minden részéről és a határon túlról is. Az 1–5 fős csapatok a tavaszi forduló mindhárom (április, május, június) hónapjában új feladatot kaptak korcsoportonkénti bontásban (1–12 évfolyam 6 korcsoportban). A verseny három hónapja alatt összesen 32 településről és 57 iskolából érkeztek megoldások, a résztvevő csapatok 224 megoldást küldtek be 408 gyermek és 66 tanár közreműködésével. A versenyforduló zárásaképp a szervezők két különdíjat is odaítéltek. A legaktívabb tanár különdíját Markovits Edit a Dombóvári Belvárosi Általános és Alapfokú Művészeti Iskola tanárnője kapta, a legkreatívabb induló díját pedig Németh Réka nyerte el az Algyői Fehér Ignác Általános Iskolából.
Indul a 2015-ös verseny!
A GEOMATECH verseny egy játékos matematikai és természettudományos vetélkedő, nem szokásos tanulmányi verseny, így a szervezők továbbra sem csak a kiváló matematikus és fizikus palántákat várják, hanem a kreatív közösségeket is. Az 1–5 fős csapatok ismét minden hónapban új feladatot kapnak majd, a feladatok elkészítéséhez pedig a világ egyik legnépszerűbb, ingyenes oktatási szoftverét, a GeoGebrát használják, amely könnyen kezelhető és látványos vizuális elemekkel segíti az elvont fogalmak, problémák megértését, játékosan fejleszti a diákok számítógépes ismereteit.
Versenyre a jelentkezési lap kitöltésével vagy a e-mailben lehet jelentkezni. A verseny szabályzatát, a feladatokat és a fontos határidőket a szervezők e-mailben juttatják el a regisztráló pedagógusok és csapatok számára, de azok megtalálhatóak a projekt weboldalán is.
A verseny a TÁMOP 3 1.12-12/1-2013-0001 kiemelt projekt támogatásával, az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg.