Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75216
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
Fan.Fanics: A Modern Talking ökölcsapás az agyra egy tudományos hír közepén :D
2012. 07. 04, 17:19
Észak Atlantisza
fakir: @Fejes László (nyest.hu): "A dákoromán kontinuitásnak kb. annyi alapja van, mint a hun-magyar rokonságnak."
Ezt legyen szíves a Román Akadémia előtt kijelenteni.
2012. 07. 04, 17:07
Sértő a Felvidék?
istentudja: A tények felsorolása uszítás!Imádkozzunk.
epa.oszk.hu/01300/01326/00046/06kiss.htm
2012. 07. 04, 16:42
Sértő a Felvidék?
El Vaquero: OFF topik:
Phídör:, hol tudnálak zaklatni, ha TeX-es kérdésem lenne? Kezdő vagyok a témában, konkrétan magyar ligatúrákat támogató betűtípusokat keresnék Windowson futó LaTeX-hez (MikTeX). Nem találok...
2012. 07. 04, 16:32
A kétrés-összeesküvés
Sultanus Constantinus: Egy ilyen hírnél az lenne szerintem a minimum, hogy a fényképet is csatolják hozzá, ettől lenne az egész érdekes, így lenne igazi hírértéke. A hivatkozott forrásokban sincs kép, ráadásul ott még a cím...
2012. 07. 04, 16:19
Egyetlen atom árnyéka is látszik
Fejes László (nyest.hu): @fakir: A dákoromán kontinuitásnak kb. annyi alapja van, mint a hun-magyar rokonságnak. Érdekes módon tipikusan az előbbi azoknak fáj, akiknek az utóbbi tetszik. Ne tessék annyira aggódni a történelem...
2012. 07. 04, 15:53
Sértő a Felvidék?
istentudja: @fakir: Sajnos nekem is ez az érzésem.Azért csatoltam ezt a sokmindent,hogy akinek szeme van lássa:minden egyes állításomat alá tudom támasztani tényekkel.Meg azért is,mert számomra világos,hogy sokan...
2012. 07. 04, 12:40
Sértő a Felvidék?
fakir: @istentudja: Nekem ismételten az az érzésem, hogy budapesti értelmiségieknek az "elefántcsont toronyból" halvány gőzük sincs a valós állapotokról (tisztelet a kivételnek).
Sajnos a hagymakupolás honfo...
2012. 07. 04, 11:56
Sértő a Felvidék?
fakir: "feledjük"
2012. 07. 04, 11:50
Sértő a Felvidék?
fakir: @Roland2: Azt se feledük hogy románul is ARDEAL Erdély.
2012. 07. 04, 11:49
Sértő a Felvidék?
Roland2: @Roland2: "Ha tehát az európai nyelvekben külön kifejezés van Erdély területére,akkor miért pont mi ne használnánk a sajátunkat ?" Mármint a Románia megnevezés helyett Erdéllyel kapcsolatos esetlkben.
2012. 07. 04, 11:06
Sértő a Felvidék?
istentudja: @istentudja: Folytatás:
www.youtube.com/results?search_query=hagymakupol%C3%A1s+honfoglal%C3 ...516173.538645.0.542529.42.42.0.0.0.0.190.3585.30j12.42.0...0.0.4lV5NDU8bgI
2012. 07. 04, 11:03
Sértő a Felvidék?
benzin: @Fejes László (nyest.hu): Félreértesz, természetesen miért ne használhatná két magyar a szlovákia kifejezést egymás között, azt mondom csak, hogy erőltetett lenne ha a felvidéket viszont nem használha...
2012. 07. 04, 11:01
Sértő a Felvidék?
Ed'igen: @Fejes László (nyest.hu): Én nem akarom értékelni ezt a diskurzust, csak megállapítom, hogy van, és azt is, hogy jelentős. Majd arra következtetsére jutok, hogy emiatt nem szabad ezt sem mellőzni, kip...
2012. 07. 04, 10:58
Sértő a Felvidék?
Roland2: @Fejes László (nyest.hu): Szerintem akkor már az Erdély,erdélyi megnevzés használatának nagyobb létjogosultsága van,mint a Felvidéknek : ugyanis külön Erdélyre az európai nyelvekben ott van a Transylv...
2012. 07. 04, 10:58
Sértő a Felvidék?
istentudja: Napi magyarellenesség Erdélyben:
www.magyartudat.com/napi-magyarellenesseg-erdelyben-feljelentest-tet
Ezt már csatoltam egyszer,de úgy látszik,hiába.Magyarellenes koncepciós perek folynak újra Romániá...
2012. 07. 04, 10:57
Sértő a Felvidék?
istentudja: @Fejes László (nyest.hu): Szíves elnézésedet kérem,lennél kedves pontosan kifejteni,miben is áll az én mások elleni uszításom?Magyarázd meg,mert nem értem.Tudom,már önmagában a magyar szó is provokáci...
2012. 07. 04, 10:13
Sértő a Felvidék?
fakir: Istentudjának igaza van. Történelemhamisítás megy felsőfokon. Tisztelt Fejes úr Romániában ma is úgy tartják, hogy a Roesler-féle teória a magyarok ármánykodása miatt létezik és sajnos még most is a p...
2012. 07. 04, 09:32
Sértő a Felvidék?
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: „egy jól meghatározható politikai szubkultúra követői elkezdtek a Szlovákia elnevezés helyett "Tótország"-ot mondani, vagy éppen a "szlovák" népnév helyett "tót"-ozni.” Itt hasonló a he...
2012. 07. 04, 09:16
Sértő a Felvidék?
istentudja: bloggerman77 és Fejes László,ti mi mellett érveltek?A szlovák,román stb.nacionalizmust nem a földrajzi területek határainak szigorúan tudományos megnevezése érdekli,hanem a magyar nyomok eltüntetése.S...
2012. 07. 04, 08:22
Sértő a Felvidék?
Ed'igen: @Fejes László (nyest.hu): Hogy neked nem kedves az egy dolog, de észre kell venned azt is, hogy van egy olyan jelentős diskurzus Mo-on, amelyben a Felvidék kifejezés bizony kedvesnek tűnik.
@benzin: s...
2012. 07. 04, 08:05
Sértő a Felvidék?
elhe taifin: Szelp Szabolcs: A Nikolsburgi ábécé szerzősége és keletkezési ideje. Magyar nyelv, 2011, 4. szám www.c3.hu/~magyarnyelv/11-4/szelp_114.pdf
2012. 07. 04, 03:35
Se nem magyar, se nem rovásírás
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
"Ma a magyarok többsége is odaérti a Pertiumot Erdélyhez, számukra Erdély Románia Kárpátokon innen eső része"
***
:))
Főleg, hogy az a tiszántúli rész, ami az Alföld közvetle...
2012. 07. 04, 01:37
Sértő a Felvidék?
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
"Szerintem a Szlovákia elnevezés egészen hétköznapi és természetes a magyar nyelvben."
**
Ebben teljesen igazad van, szerintem is pont az furcsa, hogy egy jól meghatározható ...
2012. 07. 04, 01:33
Sértő a Felvidék?
Fejes László (nyest.hu): @seta92: Korábbi cikkünkben is voltak olyan adatok, melyek azt valószínűsítik, hogy nem hamisítvány: www.nyest.hu/renhirek/sandor-klara-a-szekely-irasrol Ilyen a betűk történeti rétegződése...
2012. 07. 03, 21:50
Se nem magyar, se nem rovásírás
Fejes László (nyest.hu): @Ed'igen: Én egyáltalán nem tartom kedvesnek a Felvidéket, inkább bosszantó, mert pontatlan elnevezés. Persze azt nem állítom, hogy helytelen, mert ha egyszer végbement a jelentésváltozás, és a közöss...
2012. 07. 03, 21:46
Sértő a Felvidék?
seta92: @don B: A bolognai rovásemlékes könyvét ismerem, a készülőt nem. (Ezt is lehet valahol olvasni? És szó esik benne a legnagyobb problémáról, az emlékek hitelességéről, ill. ennek bizonyításáról?)
2012. 07. 03, 20:48
Se nem magyar, se nem rovásírás
benzin: @Fejes László (nyest.hu): Ha szlovákkal beszélek szlovákiának hívom, ha magyarral akkor felvidéknek. Ez terjedt el a köznyelvben, mesterkélt és felesleges lenne két magyar egymás közti beszédében a sz...
2012. 07. 03, 20:28
Sértő a Felvidék?
don B: @seta92: Horváth Iván elméletét Sándor meggyőzően cáfolja készülő könyvében (engem legalább is meggyőzött :)). Ja, és ha már a Marsigli, hát megint egy S. K.-könyv: www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/...
2012. 07. 03, 20:07
Se nem magyar, se nem rovásírás
seta92: Ja, az is érdekelni, hogy az imént belinkelt szöveg szerzője, Horváth Iván miért nem volt ott ezen az őstörténeti összeröffenésen, ahol "nyilatkozatot" fognak el (mely nyilatkozat meglehetősen parodis...
2012. 07. 03, 18:43
Se nem magyar, se nem rovásírás
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 1943
| 1944
| 1945
| 1946
| 1947
| 1948
| 1949
| 1950
| 1951
| 1952
| 1953
...