Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75231
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
istentudja: Napi magyarellenesség Erdélyben:
www.magyartudat.com/napi-magyarellenesseg-erdelyben-feljelentest-tet
Ezt már csatoltam egyszer,de úgy látszik,hiába.Magyarellenes koncepciós perek folynak újra Romániá...
2012. 07. 04, 10:57
Sértő a Felvidék?
istentudja: @Fejes László (nyest.hu): Szíves elnézésedet kérem,lennél kedves pontosan kifejteni,miben is áll az én mások elleni uszításom?Magyarázd meg,mert nem értem.Tudom,már önmagában a magyar szó is provokáci...
2012. 07. 04, 10:13
Sértő a Felvidék?
fakir: Istentudjának igaza van. Történelemhamisítás megy felsőfokon. Tisztelt Fejes úr Romániában ma is úgy tartják, hogy a Roesler-féle teória a magyarok ármánykodása miatt létezik és sajnos még most is a p...
2012. 07. 04, 09:32
Sértő a Felvidék?
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: „egy jól meghatározható politikai szubkultúra követői elkezdtek a Szlovákia elnevezés helyett "Tótország"-ot mondani, vagy éppen a "szlovák" népnév helyett "tót"-ozni.” Itt hasonló a he...
2012. 07. 04, 09:16
Sértő a Felvidék?
istentudja: bloggerman77 és Fejes László,ti mi mellett érveltek?A szlovák,román stb.nacionalizmust nem a földrajzi területek határainak szigorúan tudományos megnevezése érdekli,hanem a magyar nyomok eltüntetése.S...
2012. 07. 04, 08:22
Sértő a Felvidék?
Ed'igen: @Fejes László (nyest.hu): Hogy neked nem kedves az egy dolog, de észre kell venned azt is, hogy van egy olyan jelentős diskurzus Mo-on, amelyben a Felvidék kifejezés bizony kedvesnek tűnik.
@benzin: s...
2012. 07. 04, 08:05
Sértő a Felvidék?
elhe taifin: Szelp Szabolcs: A Nikolsburgi ábécé szerzősége és keletkezési ideje. Magyar nyelv, 2011, 4. szám www.c3.hu/~magyarnyelv/11-4/szelp_114.pdf
2012. 07. 04, 03:35
Se nem magyar, se nem rovásírás
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
"Ma a magyarok többsége is odaérti a Pertiumot Erdélyhez, számukra Erdély Románia Kárpátokon innen eső része"
***
:))
Főleg, hogy az a tiszántúli rész, ami az Alföld közvetle...
2012. 07. 04, 01:37
Sértő a Felvidék?
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
"Szerintem a Szlovákia elnevezés egészen hétköznapi és természetes a magyar nyelvben."
**
Ebben teljesen igazad van, szerintem is pont az furcsa, hogy egy jól meghatározható ...
2012. 07. 04, 01:33
Sértő a Felvidék?
Fejes László (nyest.hu): @seta92: Korábbi cikkünkben is voltak olyan adatok, melyek azt valószínűsítik, hogy nem hamisítvány: www.nyest.hu/renhirek/sandor-klara-a-szekely-irasrol Ilyen a betűk történeti rétegződése...
2012. 07. 03, 21:50
Se nem magyar, se nem rovásírás
Fejes László (nyest.hu): @Ed'igen: Én egyáltalán nem tartom kedvesnek a Felvidéket, inkább bosszantó, mert pontatlan elnevezés. Persze azt nem állítom, hogy helytelen, mert ha egyszer végbement a jelentésváltozás, és a közöss...
2012. 07. 03, 21:46
Sértő a Felvidék?
seta92: @don B: A bolognai rovásemlékes könyvét ismerem, a készülőt nem. (Ezt is lehet valahol olvasni? És szó esik benne a legnagyobb problémáról, az emlékek hitelességéről, ill. ennek bizonyításáról?)
2012. 07. 03, 20:48
Se nem magyar, se nem rovásírás
benzin: @Fejes László (nyest.hu): Ha szlovákkal beszélek szlovákiának hívom, ha magyarral akkor felvidéknek. Ez terjedt el a köznyelvben, mesterkélt és felesleges lenne két magyar egymás közti beszédében a sz...
2012. 07. 03, 20:28
Sértő a Felvidék?
don B: @seta92: Horváth Iván elméletét Sándor meggyőzően cáfolja készülő könyvében (engem legalább is meggyőzött :)). Ja, és ha már a Marsigli, hát megint egy S. K.-könyv: www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/...
2012. 07. 03, 20:07
Se nem magyar, se nem rovásírás
seta92: Ja, az is érdekelni, hogy az imént belinkelt szöveg szerzője, Horváth Iván miért nem volt ott ezen az őstörténeti összeröffenésen, ahol "nyilatkozatot" fognak el (mely nyilatkozat meglehetősen parodis...
2012. 07. 03, 18:43
Se nem magyar, se nem rovásírás
seta92: Érdekelnének a 13-14. századi "emlékek", mi bizonyítja, hogy hitelesek, és nem későbbi hamisítványok, mint a székelyrovásírás legtöbb "emléke", a legnevezetesebb konstantinápolyi felirattal az élen, a...
2012. 07. 03, 18:40
Se nem magyar, se nem rovásírás
anokó: SÁNDOR ! Szeretném felróni önnek, hogy a rovás szó szótövét nem vizsgálta meg a székely - magyar rovásjelek tükrében! Rájöhetett volna, hogy az r (er) és az ó rovásjelek centrikusan egymásra helyezve ...
2012. 07. 03, 18:03
Se nem magyar, se nem rovásírás
tenegri: Elolvastam a forrásként megjelölt cikket és ott valahogy jobban sikerült ezt a rovás-nem rovás dolgot megfogalmazni és hangsúlyozni. Az ottani megfogalmazás alapján nincs okom kifogásra.
2012. 07. 03, 17:50
Se nem magyar, se nem rovásírás
fakir: Most akkor hamisítvány pécsi lelet vagy nem? Továbbá úgy tudom több rovásemlék is előkerült már a Dunántúlról, lényeg ami lényeg, nem kizárólag székelyföldi emlékek vannak.
Vagy Sándor Klára ezt egysz...
2012. 07. 03, 17:23
Se nem magyar, se nem rovásírás
elhe taifin: @Ed'igen:
"Ahogy szerintem a kandzsi jelek sem azzal az igénnyel születtek, hogy kompatibilisek legyenek a fába belerovás technikájával."
Viszont a legkorábbi emlékei a kínai írásnak csontra vannak ka...
2012. 07. 03, 16:31
Se nem magyar, se nem rovásírás
tenegri: @Fejes László (nyest.hu): "Nem csoda, ha nem javasolják a használatát"
Rendben van, ha nem javasolják - na de ehhez felesleges faramuci indoklás. Hogy mi szakszerű vagy megtévesztő és kinek, az meg me...
2012. 07. 03, 16:10
Se nem magyar, se nem rovásírás
Fejes László (nyest.hu): @tenegri: „A rovásírás nekem egy meglehetősen tág és szubjektív kategória, különösebb jelentősége a fogalomnak számomra nincs.” Tehát körül nem határolható, szakszerűtlen, megtévesztő stb. Nem csoda, ...
2012. 07. 03, 16:05
Se nem magyar, se nem rovásírás
lafoldes: @tenegri: : @Ed'igen:
Székely rovásírás botra róva valóban nem maradt fenn (eltekintve néhány XIX. századi "ősmagyar" kísérlettől; ja meg én is csináltam párat.)
Ázsiából vannak botra rótt szövegek ha...
2012. 07. 03, 15:27
Se nem magyar, se nem rovásírás
tenegri: @Ed'igen: Nem gondolom, hogy különösebben lényeges lenne, és már így is túltárgyaltuk. A véleményem azért a reakcióitok alapján sem változott, továbbra sem érzem az "érv" súlyát :)
2012. 07. 03, 15:16
Se nem magyar, se nem rovásírás
tenegri: @don B: "_azért rovás, mert _fába róják" - lehet azért volt nekem fura, mert ez a megfeleltetés nálam nincs meg :)
2012. 07. 03, 15:13
Se nem magyar, se nem rovásírás
lafoldes: Azért ezzel sok embert nem fognak kiszűrni :-):
God save our gracious Queen
Long live our noble Queen
God save the Queen
Send her victorious
Happy and glorious
Long to reign over us
God save the Queen
2012. 07. 03, 15:12
Ki a jó angol?
istentudja: @Fejes László (nyest.hu): Hogy mi köze ennek a történelemhamisításhoz?Kérlek,mondd,hogy érted!.Azt hittem,az is magától értetödö,kinek miért kedvesebb egyik elnevezés,mint a másik.A magyarok egy része...
2012. 07. 03, 15:09
Sértő a Felvidék?
Ed'igen: @tenegri: A rovásírás már az elnevezésében is egy technikára utal, A rovásra. Ilyen technikával készült írásos anyag azonban nem került elő, ezért nem szerencsés a rovásírás kifejezést használni. Szei...
2012. 07. 03, 15:02
Se nem magyar, se nem rovásírás
don B: @tenegri: Akkor megpróbálom pontosabban: a székely írással foglalkozó források szerint _azért rovás, mert _fába róják...
2012. 07. 03, 14:59
Se nem magyar, se nem rovásírás
tenegri: @tenegri: székes = székely
2012. 07. 03, 14:56
Se nem magyar, se nem rovásírás
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 1944
| 1945
| 1946
| 1947
| 1948
| 1949
| 1950
| 1951
| 1952
| 1953
| 1954
...