Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75217
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
szabírhun: @zegernyei:
ez nem kérdés, ha vitázni akarsz érvelj és cáfolj.
2012. 08. 06, 09:25
Honfoglalók? Magyarok?
zegernyei: @szabírhun: Kedves szabírhun, akkor bátran kérdezek én is: Ugye viccelsz?
2012. 08. 06, 09:17
Honfoglalók? Magyarok?
ates: És nyitva volt már a szeme, annak a ,,fiatal" oroszlánnak? :)
2012. 08. 06, 09:16
Sámson élt!?
szabírhun: @elhe taifin:
minek, nagy marhaság az egész , úgy ahogy van!
ezt tanulmányozd inkább!
users.cwnet.com/millenia/langmap.gif
2012. 08. 06, 08:59
Miért nincsenek volgai nyelvek?
szabírhun: A régi korok egynyelvű emberiségének öröke melyet mi sztyeppén elmozgó szittyák és az északi elzárt közegben élő tőrvető népek mentettek meg, esetünkben 68%-ban. Párizs, Sorbonne Egyetem, etimon teszt...
2012. 08. 06, 08:56
Miért nincsenek volgai nyelvek?
szabírhun: Ami az ukrán, lengyel rokoknságot illeti az valójában köznépi szkíta és szarmata vonalon létezik. R1a1 Y-dns dominancia, R1b1, I1, I2, E3b, J2, G pedig szubartui, európai, kaukázusi, közel-keleti.
2012. 08. 06, 08:52
Honfoglalók? Magyarok?
szabírhun: @Roland2:
Az szimbolikus és áldást jelent, a gnosztikus hit szerint ugyanis nem kígyó volt az édenben, hanem egy sólyom (kerecsen) alakban alászálló szentlélek. Emese a korábbi Éva megfelelője, a Nagy...
2012. 08. 06, 08:49
Honfoglalók? Magyarok?
Roland2: @szabírhun: 'Ez pedig egyértelműen a Csodaszarvas mondánkat igazolta, ami sumér-alán és szkíta eredetet jelent." És ugye Emese tényleg egy madártól esett teherbe...
2012. 08. 06, 01:12
Honfoglalók? Magyarok?
szabírhun: @fakir:
nem, a tat marker valóban északi, de a csuvasok és a hunok is bírták.
a magyarok őseinél ez vérszerződés eredménye, mivel mi közel-keleti, kaukázusi, kárpáti-balkáni, pontuszi szkíta géneket b...
2012. 08. 05, 22:09
Honfoglalók? Magyarok?
szabírhun: Az urali eredet rossz, mind tartalmilag mind indulatában. Az europo-szibirid csoportba 4,5% tartozott a 10.századi összlakosságot tekintve, ez a vezetőréteg esetében 25% - ot jelent. Aki ismeri Mikhai...
2012. 08. 05, 21:50
A honfoglalás antropológiája
szabírhun: " de már letelepedésük alkalmával keveredhettek az őslakó szlávokkal"
a szlávok itt nem őslakók, a 9.századiak köznépe fehér magyar (grifes indás onogur) volt és nem szláv!
2012. 08. 05, 21:41
Mégis, kinek a DNS-e?
szabírhun: Ez mitokondriális DNS távolság lehet, mert apai vonalon fényévekre vagyunk a finnektől. Anyain viszont egész Európa rokona egymásnak.
Apai vonalon skythák vagyunk.
2012. 08. 05, 21:38
Mégis, kinek a DNS-e?
szabírhun: A magyarok genetikájáról: A kétdimenziós ábrázolás abszcisszája mentén egyértelműen kivehető a populációk kelet-nyugati irányú elhelyezkedése. A 10. századi minták egy csoportban térképeződnek a „törö...
2012. 08. 05, 21:31
Honfoglalók? Magyarok?
bloggerman77: @zegernyei:
Nem, amit én néztem az 978-1003 közé kallibrálta a leletet.
Révész írt egy tanulmányt abba az osztrák kötetbe, azt fejtegetve, hogy a régészeti és a történeti források által meghatározott ...
2012. 08. 05, 20:17
Honfoglalók? Magyarok?
zegernyei: @istentudja: 1. Ki hivatkozik? Mi ismertettük és összefoglaltuk a tudomány állását.
2. A magyar honfoglalókra vonatkozó eredmények frissek, ebből az évtizedből valók.
3. A honfoglalókra vonatkozó ered...
2012. 08. 05, 18:47
Honfoglalók? Magyarok?
istentudja: Hihetetlen,hogy 2012-ben még mindig ezekre a maghaladott kökorszaki kutatási eredményekre hivatkozik bárki.Ez így teljesen értelmetlen,értelmezhetetlen.Olyan,mintha Newtonnal magyaráznánk Einsteint.Sö...
2012. 08. 05, 18:16
Honfoglalók? Magyarok?
Pesta: @drino:
magyarán már csak Nagy-Britanniában lenne vagy hatvan különböző kiejtés szerinti írás, az egész földgolyón pedig talán hatezer is. :)
Nem beszélve arról, hogy mi lenne az eltérően írt, de azon...
2012. 08. 05, 11:04
Angol magánhangzó-csúszka
drino: @Földönkívüli: Épp ellenkezőleg. A kiejtés szerinti írás képes lenne egyértelműsíteni rengeteg - jelenleg azonosan írt, de eltérően ejtett - szót, mint pl. a contract (főnév) - contract (ige), vagy a ...
2012. 08. 05, 09:08
Angol magánhangzó-csúszka
zegernyei: @bloggerman77: Szóval, nyomják ész nélkül lefelé, mert nem akarnak hinni az abszolút cáfolhatatlan C-14-nek! Nem 1030-1050 közé mutatja az a grafikon?
2012. 08. 05, 07:01
Honfoglalók? Magyarok?
bloggerman77: @bloggerman77:
zegernyei, letöltöttem a gnadendorfi sírról szóló osztrák monográfiát a netről: a könyv egyértelműen 10. századiként értékeli a sírt.
A C14-es vizsgálat tette 978-1003 közé a sírt, de a...
2012. 08. 05, 00:25
Honfoglalók? Magyarok?
bloggerman77: @zegernyei:
Mesterem, nem tudom honnét veszed a 11. századi keltezést az ausztriai sírnál, mert a magyar régészeti szakirodalom 10. századi sírként hívatkozik rá (pl. Révész László), és a 11. századi ...
2012. 08. 05, 00:14
Honfoglalók? Magyarok?
fakir: @zegernyei: Például a honfoglaló magyarok többsége is ezt hordozhatta, mivel nagyon úgy néz ki hogy ez egy kifejezetten "finnugor" alcsoport . Továbbá ez az alcsoport a mai magyar népességben is jelen...
2012. 08. 04, 23:09
Honfoglalók? Magyarok?
szigetva: @Pesta: Ja, ja. A cikk folytatódik…
2012. 08. 04, 22:35
Angol magánhangzó-csúszka
zegernyei: @bloggerman77: Az, hogy az ún. nagycsaládi temetőket rövid ideig használták, az pedig a honfoglaláskori régészet másik nagy tévedése. A temetők kis sírszámából meg a kalandozásokból származó éremlelet...
2012. 08. 04, 20:25
Honfoglalók? Magyarok?
zegernyei: @fakir: Kíváncsian várom, kik voltak azok az R1a1-Z280-ék.
2012. 08. 04, 20:16
Honfoglalók? Magyarok?
El Vaquero: Itt egész végig a hosszú r-ről volt szó, amilyen az arra/erre/merre/forró szavakban van, feltéve, hogy nem nyúlik meg a magánhangzó a cikkben írtak szerint.
Nem hülyeség kérdése, te pergetve ejted, mí...
2012. 08. 04, 16:01
Hosszú és rövid
arafuraferi: @El Vaquero: Na most csináltam egy hangos felolvasást, hogy én hogy ejtem. Nálam is elfordul az egyperdületű, főként szó elején, de szó közepén nem nagyon. Kipróbáltam, hogy csak egyperdületűt ejtek, ...
2012. 08. 04, 15:11
Hosszú és rövid
arafuraferi: @El Vaquero: "ɾ" én erről a hangról beszélek, szerintem ez nem magyar hangrendszer része, teszerinted pedig a valódi r nem a magyar hangrendszer része. Már csak azt nem tudom, hogy a logopédusok miért...
2012. 08. 04, 14:40
Hosszú és rövid
El Vaquero: Nem bizonygatom, a bizonyíték az lenne, ha hajlandó lennél médiaanyagokat hallgatni. Ehelyett kitartasz amellett, hogy ez a privát definíciód szerint raccsolás. Így meg nincs értelme vitatkozni. Esetl...
2012. 08. 04, 14:23
Hosszú és rövid
arafuraferi: @El Vaquero: TE is hiába bizonygatod ennyire, hogy nem ejt senki rendes r-t, attól még a kilencvenakárhány százaléka azt ejt. Egyperdületűt ejteni a raccsolás egyik fajtája. Ha te nem raccsolsz, akkor...
2012. 08. 04, 14:05
Hosszú és rövid
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 1925
| 1926
| 1927
| 1928
| 1929
| 1930
| 1931
| 1932
| 1933
| 1934
| 1935
...