nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • mondoga: @Cypriánus: Nehezen viselem, ha valaki ennyire mellébeszél, csakis kötözködés céljából. Ne...
    2019. 08. 25, 23:22  Hun‒ugor géntangó
  • Cypriánus: @mondoga: Nem vagyok sem a moderátor, sem az Anyukátok, de kezditek túltolni. Speciel a ut...
    2019. 08. 25, 22:47  Hun‒ugor géntangó
  • Cypriánus: @VamArm: Azt feltételeztem esetleg leírást adsz a gondolataidat összetartó paradigmáról. Í...
    2019. 08. 25, 22:38  Hun‒ugor géntangó
  • Cypriánus: @VamArm: Azt feltételeztem esetleg leírást adsz a gondolataidat összetartó paradigmáról. Í...
    2019. 08. 25, 22:38  Hun‒ugor géntangó
  • Cypriánus: @VamArm: Azt feltételeztem esetleg leírást adsz a gondolataidat összetartó paradigmáról. Í...
    2019. 08. 25, 22:38  Hun‒ugor géntangó
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Mesekönyvvé alakítja a híreket az app

Az újsághíreket a gyerekek számára is érthető, érdekes írásokká változtató okostelefon-alkalmazást fejlesztett ki egy japán napilap egy marketingcéggel összefogva.

MTI | 2013. február 12.
|  

Avalóságkiterjesztő alkalmazás úgy működik, hogy a készüléket a nyomtatott újság fölé tartják, majd a fejlesztésátírja a híreket, a képernyőn pedig megjelenik a gyerekekre szabott változat. A fejlesztés a Tokió Simbun és a Dentsu cég közös munkája. Az alkalmazás a nyers stílusú, a gyerekek számára ismeretlen írásjeleket is tartalmazó híreket egyszerűbb, érthetőbb és érdekesebb nyelvezetű szövegekké változtatja a mobil képernyőjén, sőt, előugró, a tartalmat magyarázó mesefigurákkal és animációkkal gazdagítja az olvasói élményt a fiatal generáció számára.

A Dentsu által közzétett bemutatóanyagok szerint az alkalmazás lehetővé teszi a gyerekek számára, hogy érdekes írásokon keresztül tudják megérteni a komoly társadalmi problémákat, a gazdasági folyamatokat és politikai eseményeket, így a fejlesztés oktatási célokat is szolgálhat. Emellett a program a családon belüli kommunikációt is javíthatja azáltal, hogy a szülők és gyermekeik több közös témát tudnak megbeszélni. A lap közlése szerint az alkalmazásletöltések száma 2100 százalékkal emelkedett a közelmúltban, bár azt nem tették közzé, hogy milyen időintervallum alatt. 


Az úttörő kezdeményezésre a hirdetők is kedvezően reagáltak. A program sikere miatt egyre több cég közöl olyan hirdetéseket a Tokió Simbunban, amelyek egyszerre a szülőket és a gyerekeket is célozzák. A Dentsu szerint az alkalmazás kifejlesztésével új jövőt akarnak teremteni a nyomtatott sajtó számára. Egyesek ugyanakkor szkeptikusak a kezdeményezést illetően: szerintük egyszerűbb lenne a gyerekeknek szánt híreket önmagukban közzétenni az interneten.

A Tokió Simbun nem az első japán cég, amely okostelefon-alkalmazással próbálja megnyerni a fiatal közönséget. A Toyota korábban olyan programot adott ki ToyToyota néven, amellyel a gyerekek szüleik mellett ülve virtuálisanvezethetik a családi autót mobiltelefonjukon keresztül.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X