-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy apa úgy próbálta a gép mellől elüldözni a fiát, hogy nálánál jobb játékosokat bérelt fel: a fia minden egyes alkalommal veszítsen, s ezzel kedve is elmenjen az effajta időtöltéstől.
Kínában keresik azokat a jellegzetességeket, amelyek alapján megállapítható, hogy kialakult-e már valakiben a függőség az online játékok iránt – derült ki hétfői médiajelentésekből. Tizenöt minisztériumi szintű hivatal közös állásfoglalásban bejelentette, hogy egy különleges munkaprogramot indítanak, és tudományos alapon meghatározzák azt a szempontrendszert, amelynek alapján még korai szakaszban kiszűrhetik a függőségre hajlamos tizenéveseket. Ez lehetőséget teremt arra, hogy a család, vagy az iskola időben beavatkozhasson.
Kínában komoly társadalmi probléma a számítógépes játékok okozta függőség, a média is időről időre beszámol extrém történetekről, halálesetekről. A nyilvános játéktermek az egész országot behálózzák, fiatalok tömege tölti szabadidejét játékkal, a képernyők előtt. A múlt hónapban például kiderült, hogy egy apa Senhszi tartományban úgy próbálta a gép mellől elüldözni a fiát, hogy nálánál jobb játékosokat bérelt fel. A feladatuk az volt, hogy 23 éves fia minden egyes alkalommal veszítsen, s ezzel kedve is elmenjen az effajta időtöltéstől.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az ifjú Feng középiskolás korában szokott rá a játékra, s eddig három hónapnál tovább nem volt állása. Az apa kísérlete végül nem vált be, mert kihívói – talán szolidaritásból – elárulták megbízójukat. A kínai online játékok piaca minden jel szerint virágzik, és 2014-re az iparág bevétele várhatóan meghaladja a 9,2 milliárd dollárt, szemben a 2011. évi 6,6 milliárddal. 2012 első félévében 4 milliárd dolláros forgalmat jelentettek. 2011-ben 32 százalékos volt az éves bővülés.
Az online számítógépes játékok felhasználóit tavaly júniusban 330 millióra becsülték a világ legnépesebb országában. Közülük a 19 év alattiak 150 milliónyian lehetnek.