-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Először győzedelmeskedett egy hivatásos játékossal szemben egy számítógépes program a japán sakként is ismert sógi játékban a hétvégén.
Az Aszahi Simbun japán napilap hétfői beszámolója szerint a Ponanza névre keresztelt program, amely másodpercenként 30 millió számítás elvégzésére képes, Szato Sinicsi négydanos sógimester védekezési hibáját kihasználva tudott győzni.
2012-ben egy számítógép már legyőzött egy visszavonult sógijátékost, de az most fordult elő először, hogy egy aktív profi felett aratott győzelmet egy program. Habár a hátrányosabb kiinduló helyzetből kezdő Szato a játszma közepéig jobb helyzetben volt, mint a gép, később több kisebb hibát is elkövetett, amit a gyakorlatilag tökéletesen játszó program azonnal kihasznált.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Szato és a Ponanza küzdelme egy emberek és számítógépek közti, öt játszmából álló összecsapás-sorozat része volt, amely során öt sógimester méri össze tudását a tavaly számítógépes programok között megrendezett sógivilágbajnokság első öt helyezettjével. A sorozat első játékát Abe Koru sógimester nyerte egy másik program ellen.
Japánban már nagyjából négy évtizede fejlesztenek sógiprogramokat, de ezek csak az elmúlt években kezdték el megszorongatni a profikat. Szato és a Ponanza meccse során beszámolók szerint a program a megszokottól jelentősen eltérő taktikai lépéseket hozott, amelyek meglepetésként érték a mestert.
A sakkhoz hasonló sógit kilencszer kilences felosztású táblán játsszák. A bábuk közül soknak van megfelelője a nyugati sakkban, de ezek lépései gyakran nem egyeznek meg teljesen. Jelentős különbség a két játék között, hogy a sógiban az ellenfél térfelének utolsó három sorába lépve a legtöbb bábu előléptethető, valamint a táblán való lépés helyett az ellenféltől leütött bábuk valamelyike visszatehető a táblára saját bábuként.