-
Cypriánus: @Cypriánus: A nyelvészeti érvek is totál megoszlanak. Vagy a proto-indoerópaival vagy a tö...2019. 12. 10, 14:03 A „finnugor elmélet” folyton...
-
Cypriánus: @Orsós: Igazából mindenki csak ötletel rajta. Hagyományosan kettő, ma már inkább három elm...2019. 12. 10, 13:59 A „finnugor elmélet” folyton...
-
szigetva: @aphelion: A nyitásról már írt a Kálmán itt a Nyesten is: www.nyest.hu/hirek/a-nyitotovekr...2019. 12. 10, 13:32 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
-
szigetva: @aphelion: Nekem is így jó, de úgy vettem észre, hogy akik így hivatkoznak rá, azok jellem...2019. 12. 10, 13:30 Ingyenes külföldi nyelvtanfolyamok:...
-
aphelion: @szigetva: Mifelénk ez úgy működik, hogy ha a szóbanforgó "Úr"-hoz beszélünk, akkor nem te...2019. 12. 10, 12:10 Ingyenes külföldi nyelvtanfolyamok:...
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az ELTE 2013-ban elnyerte a Superbrands-díjat: a kitüntetést kilencedik alkalommal osztotta ki a huszonegy tagból álló Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága. A független zsűri értékelését idén először fogyasztói kutatás is segítette.
2013-ban kilencedik alkalommal ítélte oda a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága a Superbrands-díjakat: a legjobb márkák között idén újra díjazták az Eötvös Loránd Tudományegyetemet is. A díj a szervezet szándéka szerint olyan pozitív visszajelzés, amely szakmai alapon emeli ki a legjobbakat, irányt szab a fejlődésre törekvő piaci szereplők számára, és a hazai márkáknak példát mutat a sikeres márkaépítéshez.
A független és önkéntes szakértőkből álló bizottság a világ közel kilencven országában azonos előírásokat követve ugyanazon elv alapján dönt a jelöltekről: „Superbrands az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, amelyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.” A nemzetközi definíción túl a bírák figyelembe veszik az adott brand tradícióját, piaci szereplését, reputációját, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját és márkastratégiáját is.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A Superbrands minden korábbinál nagyobb hangsúlyt fektet a fogyasztók elérésére, így a huszonegy tagú, független szakemberekből álló Superbrands Magyarország Szakértői Bizottság értékelése idén kiegészült a GfK Hungária Piackutató Intézet által a fogyasztók körében végzett online márkaismertség és kedveltség kutatással is. A megkérdezettek több mint fele a legkedvezőbb két kategóriába sorolta az ELTE-t: 30% rokonszenvesnek tartja, a 800 fős reprezentatív minta negyede pedig nagyon kedveli az egyetemet.
Az 1635-ben alapított ELTE az ország „első egyeteme”, valódi nemzeti intézmény. A legkiválóbb fiatalok első számú célintézménye, a legkiválóbb tudósok itt dolgoznak a legnagyobb arányban. Hagyományos feladata és célja a nemzeti értelmiség kinevelése, a nemzeti tudásanyag őrzése és gyarapítása. Ugyanakkor a nemzetközi versenytérben mozog: az összesítések szerint Kelet-Európa tíz legjobb intézménye között szerepel.