-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A magyar nyelv érzékelhetőbb megjelenítése érdekében indít kampányt Szlovákiában az Anyanyelvünkért Polgári Társulás – közölte az MTI-vel a kampány ötletgazdája és a szervezet tagja Lancz Attila szerdán.
„Az ügyfél nyelvén” nevet viselő nyelvhasználati kampány célja, hogy ösztönözze az ország déli régióinak vállalkozóit arra, fordítsanak nagyobb figyelmet ügyfeleik anyanyelvére. A nyelvhasználati kampány elsősorban a kétnyelvűség vizuális megjelenítésére összpontosít. A gyakorlatban ez azt célozza, hogy az ügyféllel kapcsolatba kerülő feliratok – boltokban, vendéglőkben – jelenjenek meg két nyelven.
A szervezet a kampány idején a sajtóban egy olyan pályázatot jelentet meg, amellyel azokat a vállalkozásokat akarják megszólítani, amelyeket már korábban „kétnyelvűsítettek”. Ennek fejében – amolyan jutalomként – a cégek ingyenes médiafelületet nyerhetnek a szlovákiai magyar médiumokban.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az Anyanyelvünkért Polgári Társulás azoknak a vállalkozóknak is segíteni kíván, akiknél a kétnyelvű megjelenítést eddig az hátráltatta, hogy nem rendelkeztek megfelelő információkkal a magyar nyelv használatának lehetőségeiről. „E célból tízezer, külön a vállalkozók részére készített nyelvhasználati útmutatót juttatunk el a vállalkozóknak” – olvasható a szervezet az MTI–hez eljuttatott közleményében.
A polgári társulás 17 ezer „Beszélünk magyarul” matricát is szétoszt a vállalkozók között. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy a dél-szlovákiai vállalkozások jól látható helyen hozzák ügyfeleik tudomására, náluk adottak a magyar nyelv használatának feltételei. A szervezet olyan piktogramos matricákat is terjeszt majd, amelyek például a dohányzás tilalmára, lépcsőre, villamos berendezésre, robbanásveszélyre és hasonlókra figyelmeztetnek – szlovák és magyar nyelven. Az ilyen típusú feliratokat egyébként Dél-Szlovákia magyarlakta településein kötelező is lenne magyarul is megjelentetni.
A szervezet a nyelvhasználati kampány során megszólítja majd a Dél-Szlovákiában működő nagyobb üzletláncokat és egyéb vállalkozásokat is. „Őket azért részesítjük külön figyelemben, mert méretüknél fogva egyetlen, a kétnyelvűséget bevezető döntésükkel nagyszámú magyar ügyfél számára tehetik komfortosabbá a mindennapokat. A kétnyelvűsítést szolgáló matricákat, táblákat, útmutatót nekik is megküldjük, és bizakodva várjuk pozitív visszajelzésüket, konkrét lépéseiket” – áll az Anyanyelvünkért Polgári Társulás közleményében.