nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Újabb levél a szlovák vasútnak

Újabb levélben kérte a magyar nyelvű feliratoknak a révkomáromi vasúti pályaudvaron való kihelyezését a „Fontos vagy!” nevű felvidéki magyar civil szervezet – közölte az MTI pozsonyi irodájával Boldoghy Olivér, a szervezet sajtófelelőse hétfőn.

MTI | 2012. június 12.
|  

A magyar nyelvű feliratok kihelyezésének kérésével a civil szervezet először áprilisban fordult levélben a szlovák államvasutakhoz (ŽSR). A vállalat egy hónappal ezelőtt – többek közt hatásköri illetéktelenségre hivatkozva – elutasította a kérés teljesítését, majd két nappal később – a Dunaszerdahelyen hasonló igénnyel előálló – Pázmáneum polgári társulásnak is elutasító választ küldött. A Fontos vagy! most a személyszállításért felelős, szintén állami tulajdonban lévő szlovák vasúttársasághoz (ŽSSK) írt levelében megismételte a kérést.

Mindkét szervezet a kisebbségi nyelvhasználati törvénynek az anyanyelvi feliratok kihelyezését lehetővé tevő szabályozására hivatkozva fogalmazta meg kérését. A ŽSR több pontban indokolta a kérés elutasítását. Többek között arra hivatkozott, hogy a vonatkozó törvény értelmében az állomás nevének megváltoztatását a vasúti közlekedés szabályozását ellátó hivatal (ÚRŽD) végzi, amely dönthet ugyan az elnevezés megváltoztatásáról, de az új név kizárólag szlovák nyelvű lehet.

A Szlovákiai Magyarok Kerekasztala nevű ernyőszervezet hasonló céllal és indoklással még februárban a magánkézben lévő RegioJet vasúti vállalathoz fordult, amely a Pozsony–Dunaszerdahely–Révkomárom útvonalon közlekedő járatokat üzemelteti. A RegioJet – több egyeztetés után – májusban megkezdte a magyar nyelvű feliratok kihelyezését, amelyek eddig a RegioJet négy utasvárakozójában – Nagypaka, Kispaka, Nagyabony, Szentmihályfa településeknél – jelentek meg.

„Reméljük, hogy ezúttal pozitív választ kapunk, annál is inkább, mivel a RegioJet példája mutatja, hogy ezt a problémát meg lehet oldani, csak akarni kell” – nyilatkozott várakozásaikkal kapcsolatban az MTI-nek Boldoghy Olivér. Hozzátette: arra számít, hogy a másik állami vasúti vállalat is – a válaszadásra megszabott – egy hónapos határidőt kitöltve küld választ kérésükre.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X