nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • Fülig James: @Fülig James: Alighanem itt arról lehet szó, hogy az obi-ugor összeesküvés végül, a 18. sz...
    2022. 11. 26, 11:19  Urál‒Altaj
  • Fülig James: @szigetva: Azt a reményt mederi pénzéből finanszírozzák, csak ő nem tud róla.
    2022. 11. 26, 11:12  Urál‒Altaj
  • szigetva: @Fülig James: A remény hal meg utoljára.
    2022. 11. 26, 11:06  Urál‒Altaj
  • Fülig James: @szigetva: Igen, láttam a 6-ot csak gondoltam kapjanak szót a szarmata nyelvészek is.
    2022. 11. 26, 11:00  Urál‒Altaj
  • Fülig James: Update: Ural folyó Alighanem Nagy Katalin nem konzultált nyelvészekkel, amikor átnevezte a...
    2022. 11. 26, 10:51  Urál‒Altaj
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Kiutasítás vagy formai hiba?

Nem kiutasításról van szó, formai hiba miatt nem hosszabbították meg a The New York Times című amerikai lap újságírójának vízumát tavaly év végén Kínában - válaszolt a korábban elhangzott vádakra a pekingi külügyminisztérium szóvivője.

MTI | 2013. január 7.
|  

A 45 éves, ausztrál állampolgárságú Chris Buckley ügye az elmúlt héten nagy visszhangot váltott ki a nyugati médiában. Buckley tíz éve tudósít Pekingből, a Reuters, majd idén szeptembertől a The New York Times (NYT) újságírójaként.

Több nyugati újság is a NYT elleni „bosszúhadjárat” részeként értelmezte, hogy a tudósítónak nem sikerült meghosszabbítania akkreditációját. A neves amerikai napilap ugyanis októberben Ven Csia-pao miniszterelnök családjának vagyonosodásáról közölt tényfeltáró írást, melynek miatt az újság angol és kínai nyelvű oldalát a mai napig blokkolják az országban.

Szó sincs bosszúhadjáratról  jelentette ki a kínai külügyminisztérium szóvivője pénteken. A külföldi sajtót és újságírókat illető kínai álláspont egyértelmű  tette hozzá Hua Csun-jing. „A New York Times azt állítja, Chris Buckley az ő pekingi tudósítója, az úriember ugyanakkor évekig egy másik külföldi cégnek dolgozott”  fogalmazott Hua, arra utalva, hogy az újságíró szeptemberben igazolt át az amerikai laphoz a Reuters hírügynökségtől. Hua elmondta: a váltásról nem értesítették a pekingi külügyminisztériumot, Buckley nem adta vissza korábbi újságíró-igazolványát, vagyis megsértette az előírásokat, a kínai hatóságok pedig nem tudják, a férfi most pontosan kinek dolgozik. „Sem a vízum meghosszabbításának megtagadásáról, sem kiutasításról nincs szó” – állítja a kínai külügyminisztérium szóvivője.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X