nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Per a The Times ellen

Beperelte egy brit blogger az egyik legtekintélyesebb brit napilapot, a The Timest, amely néhány éve feltörte az addig névtelenül író blogger email-címét és nyilvánosságra hozta kilétét.

MTI | 2012. április 14.
|  

Richard Horton detektívként dolgozik az angliai Lancashire megye rendőrségén, és NightJack című blogját több sajtódíjjal ismerték el, ám a szerző neve egészen addig nem volt ismert, amíg a The Times 2009-ben fel nem tárta, hogy kitől származnak az internetes jegyezetek.

Horton azonnal közölte, hogy a lap kizárólag az ő email-adatainak illegális megszerzésével azonosíthatta őt. A The Times ezt először cáfolta, de később elismerte, hogy egyik munkatársa, Patrick Foster feltörte Horton email-szerverét, és így jutott a személyes adatokhoz.

James Harding, a The Times főszerkesztője a Murdoch-lapcsoport hasonló ügyeinek feltárására hivatott vizsgálóbizottság előtt elnézést kért Hortontól a történtekért, de közölte azt is, hogy nem volt tudomása Foster eljárásáról, és így engedélyt sem adott neki e módszerek alkalmazására.
Horton ennek ellenére pénteken közölte, hogy kártérítési pert indított a The Times ellen.

Rupert Murdoch ausztrál-amerikai sajtómágnás brit lapcsoportjának ügyében azóta folyik párhuzamosan több – politikai, rendőrségi és parlamenti – vizsgálat, hogy tavaly nyáron kiderült: a Murdoch-csoporthoz tartozó News of the World – a világ egykori legnagyobb olvasottságú angol nyelvű hétvégi tömeglapja, amelyet a botrány kirobbanása után megszüntetett a kiadó – feltörte és exkluzív információk reményében lehallgatta egy tíz éve elrabolt és brutálisan meggyilkolt 13 éves angol kislány, Milly Dowler mobiltelefonjának üzenetrögzítőjét, miközben az akkor már halott gyermeket a rendőrség még nagy erőkkel kereste.

A rivális brit lapok által feltárt eset azóta az utóbbi évtizedek legsúlyosabb nagy-britanniai sajtóbotrányává fajult. Az ügy kipattanása után David Cameron konzervatív párti brit miniszterelnök független testület létrehozását rendelte el „a brit sajtó etikájának, kultúrájának, az általa alkalmazott módszereknek”, és különösen a nyomtatott sajtó szabályozásának felülvizsgálata végett. Cameron a vizsgálóbizottság életre hívását bejelentő sajtóértekezletén annak a véleményének adott hangot, hogy a demokrácia „életfontosságú eleme” ugyan a szabad sajtó, de a sajtószabadság nem azt jelenti, hogy „a sajtó a törvények felett áll”. Hozzátette: a történtek világossá teszik, hogy a brit sajtó jelenlegi önszabályozási rendszere nem működik, ezért teljesen új szabályozási rendszerre van szükség.

A News of the World az eddigi vizsgálatok során előkerült újabb bizonyítékok szerint két másik meggyilkolt kislány szüleinek, a 2005. július 7-i, 52 emberéletet kioltó londoni terrormerényletben meghaltak hozzátartozóinak, valamint az iraki és az afganisztáni frontokon elesett brit katonák családtagjainak mobiltelefonjait is feltörte és lehallgatta, szintén exkluzív értesülések reményében. Rendőrségi adatok szerint a lap az utóbbi években csaknem négyezer közéleti személyiség és magánszemély mobiltelefonjaihoz férhetett hozzá illegális módszerekkel.

Az ügyben eddig 44 személyt vettek őrizetbe – köztük van Rebekah Brooks, a News of the World egykori főszerkesztője –, és távozott a Murdoch-csoport nagy-britanniai érdekeltsége, a News International éléről James Murdoch, a cégalapító Rupert Murdoch fia.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X