-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A munkások gyermekeinek jelentős része nem éri el szülei képzettségi szintjét Németországban – idézi a Spiegel Online az OECD egy tanulmányát.
A szervezet statisztikái szerint csupán minden ötödik gyereknek kínálja a német oktatási rendszer a felemelkedés lehetőségét. A német föderáció képviselői ezzel szemben arra hívják fel a figyelmet: sikeres szakembereket képezni főiskolai diploma nélkül is lehet.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Németország lemaradásban van az oktatás terén az OECD kutatási adatai alapján. Különösen drámai tűnik az a statisztika, amely szerint a munkások gyermekeinek szinte alig van esélyük a felemelkedésre, sokan még a szüleik képzettségi szintjét sem érik el – mondta el Barbara Ischinger, az OECD szervezet egyik vezetője egy Berlinben tartott konferencián.
A Spiegel Online cikke szerint az „Oktatás első pillantásra” címet viselő programon, ahol két német oktatásért felelős politikus is megjelent, két nézet csapott össze. Az OECD számára ugyanis csak a skálák, a statisztikák és a ranglisták számítanak, ezért rangsoraikban azok a nemzetek érnek el jó eredményeket, ahol a legtöbben szereznek érettségit vagy diplomát. Ebből kifolyólag – írja a portál – nyilvánvalóan jobban állnak azok az országok, ahol a bába vagy a nővérke is főiskolai diplomával rendelkezik.
A német föderáció képviselői: Cornelia Quennet-Thielen és Johanna Wanka ezzel szemben a német sajátosságokra hívták fel a figyelmet: sikeres szakembereket képezni főiskolai diploma nélkül is lehet.