-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy klasszikus, hiánygazdaságban készült szovjet kismotor, a Riga, valamint a 10 éves Magyar Riga Motoros Klub mutatkozik be a Közlekedési Múzeum új kiállításán.
A nem éppen kitűnő minőségükről ismert segédmotor-kerékpárok mára már szinte teljesen eltűntek közútjainkról. Egy lelkes kis csapat tíz éve kezdte e gyártmányok még megmaradt példányainak összegyűjtését. A Közlekedési Múzeumban április 26-án nyílt kiállításon öt és fél motor látható, azaz öt teljesen működésképes, eredeti szovjet csoda, és egy fél, metszetelt jármű, ahol ennek a kismotornak a működési módját lehet tanulmányozni.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A Riga motor a második világháború után fellendülő segédmotor-kerékpárgyártás szovjet változata lett, amelynek gyártását az 50-es évek végén külföldi minták átvételével, de saját tervek alapján kezdték meg. A motorkerékpárok márkanevüket Lettország fővárosáról – Rigáról – kapták.
Exportcikként 1967-től kezdődően a volt szocialista országok közül szinte csak Magyarországra került típusaikból. Mivel a Szovjetunió tagországain kívül Magyarország volt a Rigák legnagyobb felvevőpiaca, nem véletlen, hogy nálunk született meg és működik a világviszonylatban is a legnagyobb, e márka köré épült szervezet, a 300 fős Magyar Riga Motoros Klub. A tagok immár egy évtizede kitartó munkával gyűjtik és javítják a megmaradt példányokat. E kiállításban most a klub tagjainak gyűjteményeiből válogattak ki öt különlegesebb motort.
A kiállítás május 26-ig tekinthető meg a Közlekedési Múzeumban:
Budapest, XIV. kerület, Városligeti krt. 11.