nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • szigetva: @mederi: A Pángea 175 mó éve bomlott fel. De tök mindegy, nem hogy 60 mó évre nem látunk v...
    2023. 01. 31, 09:33  Urál‒Altaj
  • mederi: @szigetva: 47 Megjegyzés: "..képtelenség, hogy 200 millió évvel ezelőtti nyelvről beszélsz...
    2023. 01. 31, 08:52  Urál‒Altaj
  • mederi: @szigetva: Az az érdekes, hogy a mai Olaszország déli részén találhatók un. "óriások sírja...
    2023. 01. 30, 12:50  Urál‒Altaj
  • szigetva: @mederi: Én úgy tudom, emlősök már éltek a dinoszauruszokkal együtt is, de ez végülis mind...
    2023. 01. 29, 18:17  Urál‒Altaj
  • mederi: @Fülig James: Nincs ötletem, annál is inkább, mert szegények lehet, hogy egyszerre , vagy ...
    2023. 01. 29, 18:06  Urál‒Altaj
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Tisztogatás a román közmédiában?

Leváltotta a román parlament kedden a közszolgálati televízió vezetőségét, miután a törvényhozói testület elutasította az intézmény elmúlt három évéről szóló jelentést.

MTI | 2012. június 13.
|  

A bukaresti parlament kedden vitatta meg a román köztelevízió tevékenységéről szóló jelentést, amelyet végül elutasított. Ez azt jelenti, hogy Alexandru Lăzescu elnök-vezérigazgatót és az igazgatótanácsot is leváltották. Lăzescu helyére Radu Călin Cristeát javasolta a parlament két házának kulturális szakbizottsága ideiglenes elnök-vezérigazgatónak, ezt a plénum elfogadta.

Az ellenzéki Demokrata Liberális Párt (PDL) honatyái a voksolás halasztását kérték, de miután ezt nem érték el, kivonultak az ülésteremből, nem vettek részt a szavazáson.

Romániában a közszolgálati televízió mintegy 120 millió euró adósságot halmozott fel az elmúlt években, és ezért az adóhatóság zárolta az intézmény számláit. A mintegy 3 ezer embert foglalkoztató közintézmény körül az elmúlt napokban éles vita alakult ki, miután kiderült, hogy az intézmény gazdaságossági okokra hivatkozva eladta a labdarúgó Európa-bajnokság egyes mérkőzéseinek közvetítési jogát egy korlátozott sugárzási lehetőséggel rendelkező kereskedelmi sportcsatornának, és a londoni olimpiát sem közvetíti a köztelevízió.

Bukaresti elemzők szerint a gazdasági okok mögött politikai indítékok is rejlenek, hiszen a szociáldemokrata Victor Ponta és a liberális Crin Antonescu vezette kormányzó Szociálliberális Szövetség (USL) szemében már régóta vörös posztó a közszolgálati televízió, amelyet a két politikus az elmúlt években amikor a szociáldemokraták és a liberálisok ellenzékben voltak többször elfogult tájékoztatással vádolt. Az USL május elején vette át a hatalmat.

Kedden a közszolgálati rádió tevékenységéről szóló jelentésnek is a parlament napirendjére kellett volna kerülnie, de a jelentés megvitatását a kulturális szakbizottság elhalasztotta. A román közszolgálati rádiót jelenleg Demeter András vezeti.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X