-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Kiemelkedő jelentőségű munkának nevezte a 2013 szeptemberében bevezetendő hittan, illetve erkölcstan kötelező oktatásának előkészítését és végrehajtását a nemzeti fejlesztési miniszter csütörtökön Budapesten, az Evangélikus Hittudományi Egyetemen tartott konferencián.
Réthelyi Miklós a Lelki nevelés – hitoktatás – esély a holnap számára című ökumenikus tudományos konferencián arról beszélt, hogy a társadalomban nagy várakozás tapasztalható az oktatási rendszer átalakításával, ezen belül egyebek mellett a hittanoktatás és az erkölcstanoktatás (választani lehet e kettő közül) kötelező bevezetése iránt.
A miniszter azt mondta: a vallásoktatás célja, hogy az „átprogramozza életünket a hétköznap szentségeivel”, a többi között a létezés örömével, az alkotás, a nevelés, a szépség, a hasznosan eltöltött idő értékének és az egyes emberekben rejlő értékek szentségeivel.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Hozzátette, hogy a hitoktatóknak elemzőképességgel és filozófiai ismeretekkel kell rendelkezniük, valamint egyszerre kell elbeszélőknek és evangélistáknak lenniük, meg kell találniuk a mélyebb értelmét az általuk elmondott elbeszéléseknek, amelyeket az emberiség történetébe is kell helyezniük. A hittanároknak a jövőbe tekintve kell beszélniük a jelenről, ugyanakkor vigasztalniuk is tudniuk kell – jegyezte meg a tárcavezető.
Egy ferences szerzetest idézve Réthelyi Miklós rámutatott arra: az ideális hitoktató személyét illetően a legfontosabb a pedagógiai elhivatottság, de lényeges a szakmai tudás és a rendezett magánélet is, valamint a hitoktatónak a módszertannal is jól kell bánnia. Ezenkívül tudnia kell felkelteni a gyermekek kíváncsiságát is, továbbá el kell érnie, hogy a diákok ne csak hallgassák, amit elmond, hanem tudjanak kérdezni és önállóan gondolkodni.
Megemlítette, hogy a Nemzeti alaptanterv tervezetében nagy hangsúllyal szerepel az erkölcsös életre, a nemzeti azonosságtudatra, a hazafiasságra és a családi életre, valamint a fenntarthatóságra, a környezet- és médiatudatosságra való nevelés, s ebbe illeszkedik a hittan és az erkölcstan oktatása.
A nemzeti fejlesztési miniszter előadása után kerekasztal-beszélgetéseket tartottak mások mellett Bodó Sára, a Debreceni Református Hittudományi Egyetem docense, Bárány Béla zuglói plébános, az Esztergom-Budapesti Főegyházmegye hitoktatási felügyelője és Rozs-Nagy Szilvia evangélikus hitoktatási referens részvételével.