-
Sándorné Szatmári: Ezt a Wikipédia oldalt hu.wikipedia.org/wiki/Eraviszkuszok úgy vélem érdemes megtekinteni....2024. 10. 04, 08:19 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: Kiegészítő vicc: - "Micsoda 'szír szar szertelen hangszeren' süvölt be...2024. 10. 01, 09:16 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: Arra gondolok a szer szóval kapcsolatosan, hogy a ban/ ben, ról/ ről, tól/ től toldalékok ...2024. 09. 30, 20:30 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Felmerült bennem a kérdés, hogy miért őrződött meg a magyar nyelvben főleg pentaton...2024. 09. 24, 15:04 Így jutunk a hétről tízre
-
nasspolya: @nasspolya: Akár jogos, akár nem, ennek tükrében még érdekesebb a cikk. Igaz, a lényegi ta...2024. 09. 23, 02:22 Így jutunk a hétről tízre
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A hittan igen fontos tantárgy egy multikulturális, vallásilag sokszínű világban. Brit politikusok arra figyelmeztetnek, hogy a hittanoktatás színvonala az utóbbi időben csökkent.
Nagy-Britanniában kötelező a hittan oktatása általános és középiskolában. Politikusok hangsúlyozzák, milyen komoly szerepe lehet a vallások megismerésének abban, hogy a diákok toleránsak legyenek az eltérő világnézetekkel kapcsolatosan, és fel tudják ismerni a vallási alapú sztereotípiákat. Ugyanakkor politikusok egy csoportja arra figyelmeztet, hogy kevés a szakképzet hittantanár, így a vallási nevelés céljai is veszélybe kerülhetnek – számol be a BBC.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Olyan interkulturális helyzetben, amely a modern Nyugat-Európát jellemzi, a közösségek békés egymás mellett élését biztosíthatja és a vallási fanatizmust csökkentheti a hittan iskolai oktatása. A különböző hittel rendelkező emberekkel kapcsolatos sztereotípiák és előítéletek csökkenthetők, ha már gyerekkorban elkezdünk megismerkedni a különböző vallásokkal. A hittan tanításának célja az, hogy olyan toleráns, sok nézőpontot megérteni képes állampolgárokat neveljen, akik aktívan és autonóm módon képesek részt venni közösségük életében. Ezért jelenthet komoly gondot az, hogy Nagy-Britanniában a hittan tantárgyi presztízse csökkenni látszik bizonyos kormányzati intézkedések következtében – figyelmeztetnek a problémára politikusok.
„A hittan tanítása ma fontosabb, mint valaha” – mondja Stephen Lloyd képviselő. „A vallásokkal kapcsolatos félreértések igen gyakoriak, ami könnyen előítéletességhez vezethet. Ezeket a sztereotípiákat a média is megerősíti, ami összességében igen negatív hatással van a közösség életére. Az iskola éppen a megfelelő terep arra, hogy ott ezek a kérdések előkerüljenek. Rengeteg kiváló hittantanár dolgozik ma azért, hogy a diákok felnőve értőn álljanak multikulturális környezetükben.”
Ugyanakkor problémát jelent az, hogy az általános iskolák alsó tagozatában nagyon sokszor a pedagógiai asszisztensekre és tanárjelöltekre bízzák a hittan oktatását, akiknek a körülbelül a fele nyilatkozik úgy, hogy nem elég magabiztos ebben a témában. A felső tagozaton tanítóknak pedig körülbelül a fele nem rendelkezik a hittan tanításához szükséges szakképesítéssel. Mindez pedig a tantárgy fontosságának, presztízsének a csökkenéséhez vezethet – mutatnak rá parlamenti képviselők.
A brit oktatási tárca illetékese úgy nyilatkozott az ügyben, hogy a hittan tanítása kötelező marad általános iskolában. Létre fognak továbbá hozni egy szakértőkből, hittantanárokból álló csoportot, amelynek az lesz a feladat, hogy a hittan tantárgy helyzetét fölmérje, és szakmai támogatást biztosítson a hittant oktató tanároknak.
Forrás