-
idodav: "Magyarul tehát az úszótechnika és az úszó szám elnevezése nem különbözik." Ez azért nem t...2021. 01. 17, 23:10 A gyorsúszás is hungarikum?
-
Fülig James: @nudniq: azt hiszem, hogy Erdély átalakítása a dualizmus korában kezdődött, amikor elfogad...2021. 01. 16, 14:48 Százasak vagyunk?
-
nudniq: @nudniq: na, én is elkövettem egy-két pontatlanságot. Segesvárt csak a68-as megyésítéskor ...2021. 01. 15, 22:25 Százasak vagyunk?
-
nudniq: @mederi: @szigetva: nem kisebb eltérés volt a két alakulat között, hanem kb egy megyényi: ...2021. 01. 13, 02:59 Százasak vagyunk?
-
nudniq: @mederi: "vallásszabadságot biztosító Arany Bullára" XXIV. Hogy izmaeliták és zsidók tiszt...2021. 01. 13, 02:31 Százasak vagyunk?
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A hittan igen fontos tantárgy egy multikulturális, vallásilag sokszínű világban. Brit politikusok arra figyelmeztetnek, hogy a hittanoktatás színvonala az utóbbi időben csökkent.
Nagy-Britanniában kötelező a hittan oktatása általános és középiskolában. Politikusok hangsúlyozzák, milyen komoly szerepe lehet a vallások megismerésének abban, hogy a diákok toleránsak legyenek az eltérő világnézetekkel kapcsolatosan, és fel tudják ismerni a vallási alapú sztereotípiákat. Ugyanakkor politikusok egy csoportja arra figyelmeztet, hogy kevés a szakképzet hittantanár, így a vallási nevelés céljai is veszélybe kerülhetnek – számol be a BBC.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Olyan interkulturális helyzetben, amely a modern Nyugat-Európát jellemzi, a közösségek békés egymás mellett élését biztosíthatja és a vallási fanatizmust csökkentheti a hittan iskolai oktatása. A különböző hittel rendelkező emberekkel kapcsolatos sztereotípiák és előítéletek csökkenthetők, ha már gyerekkorban elkezdünk megismerkedni a különböző vallásokkal. A hittan tanításának célja az, hogy olyan toleráns, sok nézőpontot megérteni képes állampolgárokat neveljen, akik aktívan és autonóm módon képesek részt venni közösségük életében. Ezért jelenthet komoly gondot az, hogy Nagy-Britanniában a hittan tantárgyi presztízse csökkenni látszik bizonyos kormányzati intézkedések következtében – figyelmeztetnek a problémára politikusok.
„A hittan tanítása ma fontosabb, mint valaha” – mondja Stephen Lloyd képviselő. „A vallásokkal kapcsolatos félreértések igen gyakoriak, ami könnyen előítéletességhez vezethet. Ezeket a sztereotípiákat a média is megerősíti, ami összességében igen negatív hatással van a közösség életére. Az iskola éppen a megfelelő terep arra, hogy ott ezek a kérdések előkerüljenek. Rengeteg kiváló hittantanár dolgozik ma azért, hogy a diákok felnőve értőn álljanak multikulturális környezetükben.”
Ugyanakkor problémát jelent az, hogy az általános iskolák alsó tagozatában nagyon sokszor a pedagógiai asszisztensekre és tanárjelöltekre bízzák a hittan oktatását, akiknek a körülbelül a fele nyilatkozik úgy, hogy nem elég magabiztos ebben a témában. A felső tagozaton tanítóknak pedig körülbelül a fele nem rendelkezik a hittan tanításához szükséges szakképesítéssel. Mindez pedig a tantárgy fontosságának, presztízsének a csökkenéséhez vezethet – mutatnak rá parlamenti képviselők.
A brit oktatási tárca illetékese úgy nyilatkozott az ügyben, hogy a hittan tanítása kötelező marad általános iskolában. Létre fognak továbbá hozni egy szakértőkből, hittantanárokból álló csoportot, amelynek az lesz a feladat, hogy a hittan tantárgy helyzetét fölmérje, és szakmai támogatást biztosítson a hittant oktató tanároknak.
Forrás