-
ganajtúrós bukta: Arról nem is beszélve hogy nincs C2-es szint magyar nyelvvizsgán, aminek a megszerzése sze...2025. 01. 13, 14:12 Ismerjük vagy használjuk?
-
ganajtúrós bukta: A legrosszabb a magyar nyelvvizsga rendszerrel kapcsolatban, hogy egy IELTS nyelvvizsga ho...2025. 01. 13, 14:09 Ismerjük vagy használjuk?
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: A kizárólag általad feltételezett [tő] → [kő] nem metatézis, nem hangá...2025. 01. 12, 16:21 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 1/ A metatézissel kapcsolatban amit gondolok ebben az esetben: Ha eddig jól fi...2025. 01. 12, 14:44 Ál- és Tudomány
-
nasspolya: @Sándorné Szatmári: Ma pont találtam egy olyan szófejtési kísérletet, ami metatézissel mag...2025. 01. 11, 14:00 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hoffmann Rózsa szerint a pedagógusok jól fogadják a változásokat, megértik ennek szükségességét; a Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatásért felelős államtitkára a köznevelési törvény tervezetét ismertető országjáró körútjának eddigi tapasztalatait osztotta meg újságírókkal szombaton Kaposváron.
A tervezet a jövő héten a kormány elé, majd várhatóan novemberben a parlament elé kerül – közölte sajtótájékoztatóján az államtitkár.
Hoffmann Rózsa szerint természetes, hogy sok a kérdés, „bizonytalanság van sok tekintetben”, de mint mondta: a tervezetről rendezett fórumokon ezeket sikerül eloszlatniuk, „megnyugszanak a pedagógusok, látják, hogy az ő érdekükben, a gyerekek érdekében, és az ország fejlődése érdekében tervezzük a változásokat”.
Az államtitkár ismertetése szerint a nemzeti köznevelési törvény a mostani számokkal kifejezhető, mérhető rendszerrel szemben előtérbe állítja a nevelést, annak érdekében, hogy mindenki egységes nemzeti műveltséget kapjon, az oktatás tartalmát központilag határozzák meg, valamint egységes állami irányítást és ellenőrzést vezetnek be.
Az új törvényben kulcskérdés az esélyegyenlőség megteremtése, továbbá – a versenyképesség biztosításáért is – a tehetséggondozás – hangsúlyozta Hoffmann Rózsa, aki az új köznevelési rendszer „nagyon lényeges” változásaként említette a pedagógus-életpályamodellt, amely elmondása szerint nagyon sok újdonságot tartalmaz, és „amely azt szolgálja, hogy a pedagógusokat végre a magyar társadalom kellőképpen megbecsülje”. Vannak, akik az ehhez rendelt újfajta szemléletű munkaidőbeosztást „értetlenségből vagy szándékosan félremagyarázzák”, de ezeket a fórumokon sikerült tisztázni – tette hozzá az államtitkár.
Hoffmann Rózsa kitért arra is, hogy azoknak a „felröppenő” híreknek sincs semmiféle létjogosultságuk, amelyek a Kaposvári Egyetem létét megkérdőjeleznék. „Kaposvárott volt, van, és lesz egyetem mindaddig, amíg színvonalas képzést folytatnak, amíg erre van hallgatói igény” – közölte. „Nem áll szándékunkban, és a kormány egyetlen szereplőjének sem áll szándékában vidéken működő, jól működő egyetemeket vagy főiskolákat megszüntetni” – hangsúlyozta Hoffmann Rózsa. Hozzátette: természetesen rájuk is vonatkoznak majd a felsőoktatási törvény keretszámelosztásainak és finanszírozásának változásai.
Az államtitkár a Klebelsberg Kollégium szervezésében tartott hetedik pedagógiai konferencián több mint 300 pedagógust tájékoztatott az új nemzeti köznevelési rendszerről.