-
Sándorné Szatmári: @Fejes László (nyest.hu): 52 A " „Mikor lészen jó Budában lakásom?” " Mai jelentése szerin...2025. 06. 13, 10:38 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: @istentudja: 3 Az illetékes ember (akinek az illetéket befizették, mert jogosult volt arra...2025. 06. 13, 09:42 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: Jelen esetben ugyan régi nyestcikkről van szó, mégis kiemelnék két, véleményem szerint fon...2025. 06. 12, 11:49 Vekerdy: piros tinta helyett felfedező út
-
Sándorné Szatmári: @mederi: 11 Kiegészítem a korábbi, mederi néven írt megjegyzésemet.. Ami a cikkben is kife...2025. 06. 05, 13:16 Falánk igék
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A korábbiakkal szemben a szlovák vasút nem hivatkozik arra a hangfelvételre, mely igazolhatná, hogy nem diszkriminálták a jegyét magyarul kérő utast.
Mint korábban beszámoltunk róla, nagy felháborodás követte azt az esetet, amikor a párkányi pályaudvaron egy pénztárosnő egy magyar nyelven jegyet kérő diáklányt minősíthetetlen módon, a magyarokat gyalázva szolgált ki. Akkor a Szlovák Államvasutak a vásárlás során készült hangfelvételére hivatkozva tagadta, hogy az eset megtörtént.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Most az ügyben történt újabb fordulatról számol be a Bumm.sk szlovákiai magyar hírportál. Megérkezett a hivatalos válasz a benyújtott panaszra, ám ebben a vasúttársaság a korábbi hivatalos állásfoglalásától eltérően semmiféle hangfelvételre nem hivatkozik, sem arra, hogy az utas szlovákul vagy magyarul kérte a jegyet. Ellenben azt az állítást tartalmazza, hogy a párkányi állomáson olyan kicsik az ablakok, hogy a pénztárosnő az állításokkal szemben azokon keresztül ki sem szórhatta az aprót. A Bumm.sk két fényképet közöl, hogy mindenki eldönthesse, igaz-e az állítás – mi egy harmadikat mutatunk.
A vasúttársaság igazgatója által aláírt levélben az is szerepel, hogy a diáklány állításai azért sem lehetnek megalapozottak, mert a vasúttársaság dolgozóinak a vállalat etikai kódexének meg kell felelniük, udvariasan és diszkriminációtól mentesen kell kiszolgálniuk az utasokat. Állítása szerint a pénztárosnő több éve a társaság alkalmazottja, és ezeknek a normáknak mindig megfelelt. Ennek azonban ellentmondani látszik, hogy többen is beszámoltak a párkányi állomáson szerzett hasonló tapasztalataikról.
A cikk azzal ér véget, hogy elképzelhető, hogy a sértett beperli a vasúttársaságot, melynek így igazolnia kell, hogy a jogsértés nem történt meg. Ezt azonban nehezen tartjuk elképzelhetőnek.