-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Elfogadhatatlanul nagy a különbség a gazdag és a szegény diákok továbbtanulási hajlandósága között a brit egyetemek finanszírozási testületének vezetője szerint.
A szerényebb háttérrel rendelkező tizenéveseknél sokkal kisebb az esély arra, hogy egyetemre mennek és valamelyik elit intézményben tanulnak tovább – áll a Higher Education Funding Council for England (HEFCE) jelentésében. Ez arra figyelmeztet, hogy néhány intézmény bajba kerülhet, ha nem tud elég hallgatót vonzani – írja a The Telegraph. A jelentés szerint a különböző intézmények versengeni kezdtek a hallgatókért, igyekeznek minél több diákot toborozni.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az új tanulmány a felsőoktatás-finanszírozás reformjának hatásait vizsgálja, melynek során a tandíj megháromszorozódott tavaly ősszel. A dokumentumban az áll, hogy bár az adatok szerint a reformok miatt nincsenek kevesebben azok a rossz anyagi háttérrel rendelkező fiatalok, akik teljes időben tanulnak, igen nagy eltérések vannak a tanulók között.
Hivatalos adatok szerint a gazdag területeken élő 18 évesek körében háromszor nagyobb a valószínűsége annak, hogy egyetemre mennek, mint a szegényebb részeken élő társaik közt.