-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Elefántból hattyú, zsiráfból pingvin, őzből fóka – ez a Jeep új reklámkampánya. A dolgok minek tűnnek, attól függ, hogy honnan nézzük őket...
Elég menő állatos reklámkampánnyal nyomul a Jeep. Az ötlet egyszerű: az egyszínű drapp vásznon állatok fejeit látjuk: egy őz, egy zsiráf és egy elefánt. Ha azonban megfordítjuk a képeket, egy-egy másik állat alakját látjuk meg: az őzből fóka, a zsiráfból pingvin, az elefántból pedig hattyú lesz...
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A felirat csupán ennyi: „See whatever you want to see”, azaz kb. „Láss, amit látni akarsz”. A reklámkampányt a francia Leo Burnett cég jegyzi. És ha emiatt nem is ugrunk le azonnal a boltba egy Jeepért, azért a képek nagyon jópofák. Így néznek ki:
Ami innen nézve zsiráf, ...
... az onnan nézve pingvin.
Ami az egyik irányból őz, ...
... az a másik irányból fóka.
Ami pedig egyik oldalról elefánt, ...
... az a másik oldalról hattyú.
Forrás