-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: "Jó esetben matematikailag alátámasztható sokféle tudományág." --> ...2025. 07. 04, 23:11 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: A válaszokat a jelenlegi tudásunk alapján próbáljuk keresni. Nem a jöv...2025. 07. 04, 09:02 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: A matematika terektől, időszakoktól, kultúráktól csak annyiban függ, ho...2025. 07. 04, 08:20 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: "Úgy gondolom, hogy a matematikában működő, csak darabszámra építő "va...2025. 07. 03, 12:29 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: Talán a mesterséges intelligencia alkalmas lesz felvállalni a bonyolult...2025. 07. 02, 09:29 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Elefántból hattyú, zsiráfból pingvin, őzből fóka – ez a Jeep új reklámkampánya. A dolgok minek tűnnek, attól függ, hogy honnan nézzük őket...
Elég menő állatos reklámkampánnyal nyomul a Jeep. Az ötlet egyszerű: az egyszínű drapp vásznon állatok fejeit látjuk: egy őz, egy zsiráf és egy elefánt. Ha azonban megfordítjuk a képeket, egy-egy másik állat alakját látjuk meg: az őzből fóka, a zsiráfból pingvin, az elefántból pedig hattyú lesz...
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A felirat csupán ennyi: „See whatever you want to see”, azaz kb. „Láss, amit látni akarsz”. A reklámkampányt a francia Leo Burnett cég jegyzi. És ha emiatt nem is ugrunk le azonnal a boltba egy Jeepért, azért a képek nagyon jópofák. Így néznek ki:
Ami innen nézve zsiráf, ...
... az onnan nézve pingvin.
Ami az egyik irányból őz, ...
... az a másik irányból fóka.
Ami pedig egyik oldalról elefánt, ...
... az a másik oldalról hattyú.
Forrás