-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Robosztus bővüléssel a világ második legnagyobbjává nőtte ki magát a kínai hirdetési piac, amely a szakemberek szerint ugyanakkor a fejlett országokéhoz képest még számos kihívással küzd.
Az állami ipari és kereskedelmi felügyelet (SAIC) most nyilvánosságra hozott statisztikái szerint a hirdetési piac teljes forgalma tavaly csaknem 470 milliárd jüant (17,3 ezer milliárd forint) tett ki, 50 százalékkal növekedett 2011-hez képest. Az eredmény történelmi összehasonlításban is kiemelkedően jónak számít, az elmúlt három évtizedben a növekedés átlagosan évi 30 százalék körül alakult – jegyzi meg a SAIC.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Tavaly év végén az ágazat mintegy 2,2 millió főt foglalkoztatott, a hirdetési ügynökségek száma a 378 ezret közelítette, sorrendben 70 és 30 százalékos növekedést produkálva 2011-hez képest.
A hirdetési szolgáltatás a kelet-ázsiai ország egyik legaktívabban fejlődő ágazata, s az Egyesült Államok után a világ második legnagyobbja – írja a SAIC. A rendkívüli teljesítmény ellenére a kínai hirdetési piac a nyugati országokhoz képest több területen lemaradással küzd, így kevésbé szervezett és innovatív, továbbá komoly hiány mutatkozik képzett szakemberekből.
Az ágazat fejlesztése a jelenlegi ötéves terv (2011-2015) időszakában előnyt élvez. A központi irányok szerint növekedési ütemének el kell érnie az átlagos éves 12 százalékot. Az évtized közepére legalább tíz nagy, legalább ötmilliárd jüanes (185 milliárd forint) éves forgalmat generáló kínai reklámügynökség, s legalább 15, hirdetési ágazathoz kapcsolódó ipari park felállítása a cél – áll a központ programjában.