-
Sándorné Szatmári: @Fejes László (nyest.hu): 52 A " „Mikor lészen jó Budában lakásom?” " Mai jelentése szerin...2025. 06. 13, 10:38 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: @istentudja: 3 Az illetékes ember (akinek az illetéket befizették, mert jogosult volt arra...2025. 06. 13, 09:42 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: Jelen esetben ugyan régi nyestcikkről van szó, mégis kiemelnék két, véleményem szerint fon...2025. 06. 12, 11:49 Vekerdy: piros tinta helyett felfedező út
-
Sándorné Szatmári: @mederi: 11 Kiegészítem a korábbi, mederi néven írt megjegyzésemet.. Ami a cikkben is kife...2025. 06. 05, 13:16 Falánk igék
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hogy nézne ki a Prada által gyártott liszt és az Apple-féle tej? Egy dizájner elkészítette az alapvető élelmiszerek luxusmárkák szerinti csomagolását.
A termékek csomagolás igen nagy hatással van a vásárlókra: befolyásolja preferenciájukat, választásukat. Egy dizájner, Peddy Mergui éppen a csomagolás, a külcsín meghatározó szerepére szeretné fölhívni a vásárlók és a dizájnerek figyelmét. Kiállításáról a The Verge magazin közölt rövid ismertetőt.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A San Franciscóban látható Wheat is Wheat is Wheat (A búza az búza az búza) című kiállításán Mergui több mint egy tucat teljesen közönséges, mindennapi élelmiszert csomagolt be híres luxusmárkák dizájnja szerint. Megtekinthetjük például az Apple iMilkjét:
Így nézne ki a Prada lisztje:
Ilyen lenne a Benetton olívaolaja:
Így festene a Nike által forgalmazott gyümölcs:
A művész a kiállítással a csomagolás jelentőségére, befolyásoló erejére hívja föl a figyelmet. A fogyasztók ugyanis ha valami „menő”, jól néz ki, megveszik a terméket, mert az időlegesen önbizalmat ad számukra. A nagy luxusmárkák pedig ezt ki tudják használni: gyakorlatilag bármiből sokszoros hasznot tudnak húzni – kizárólag a dizájn eszközeit használva.
A kiállítás arra hívja föl a fogyasztók figyelmét, hogy a csomagolástól függetlenül, a tojás tojás marad. A dizájn azonban képes úgy manipulálni minket, hogy éppen ezekről a nagyon egyszerű tényekről feledkezünk meg, amikor az alapélelmiszerek közül választunk. A dizájner szakma figyelmét pedig arra az etikai kérdésre irányítja a kiállítás, hogy milyen eszközöket etikus használni egy-egy termék jobb, drágább eladhatóságának érdekében.
Aki a kiállítás többi képére is kíváncsi, kattintson a The Verge cikkére vagy a kiállítás oldalára.
Forrás