-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A reklámok között különleges helyet foglalnak el az úgynevezett társadalmi célú hirdetések. Ezek egy-egy fontos társadalmi, környezeti problémára hívják föl az emberek figyelmét. Vannak közöttük igen erőteljes hatásúak is. Ezekből mutatunk most néhányat.
A reklámokra a leggyakrabban úgy tekintünk, mint alapvetően a fogyasztót valaminek a megvételéről meggyőzni kívánó, manipulatív eszközökre. Leggyakrabban valóban erre szolgálnak a hirdetések; így viszonylag kevés közük van a társadalmi felelősségvállaláshoz. vannak azonban olyan reklámok is, amelyek igen erőteljesen hívják föl az emberek figyelmét egy-egy társadalmi vagy környezeti problémára. A Bored Panda most egy hosszú gyűjteményt közölt ezekből a fontos társadalmi üzenetet hordozó hirdetésekből. Mi ebből válogattuk ki a számunkra legütősebbeket.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A következő reklám arra hívja föl a figyelmünket, hogy bárki válhat áldozattá. Az erőszakos cselekmények kárvallottjai nem különlegesen rossz helyzetben levő emberek, pont olyanok, akik ülhetnek a buszon vagy a moziban, azaz pont olyanok, mint mi magunk.
A WWF következő plakátján egy cápauszonyt látunk az egyik képen, a másikon azonban ez már nincs rajta. Arra hívja föl a kép a figyelmet, hogy a cápánál csak egy vérfagyasztóbb dolog van: az, ha nincs cápa, azaz, ha kihal.
A következő kép arra hívja föl a figyelmet, hogy a társadalmi egyenlőtlenségek hátterében sokszor a bőrszín áll. Különösen ütős, hogy a képen az újszülöttön van megjelenítve a bejósolható jövő.
A következő kép a légszennyezést a gyilkossággal kapcsolja össze vizuálisan. A fölirata szerint a légszennyezés következtében évente 60000 ember veszti életét.
A következő kép pedig a közösségi oldalakon terjedő „lájkolós kampányok” ürességére és hiábavalóságára hívja föl a figyelmet. Arra mutat rá, hogy egy ügy mellé úgy odaállni, hogy megnyomjuk a Like / Tetszik gombot: nem igazi segítség. A plakát ehelyett az önkéntes segítő munkára biztat.
Aki pedig további társadalmi üzenetet hordozó reklámokat nézegetne, kattintson a Bored Panda összeállítására!
Forrás
40 Of The Most Powerful Social Issue Ads That’ll Make You Stop And Think