-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Neked csak az kell, hogy ideöntsd a mantráidat. Idézel egy mondatot, a...2024. 11. 02, 21:51 Hat tévhit a magyar nyelvről
-
Sándorné Szatmári: Kiegészítés: Nem értettem félre amit írtál, csak a "valamilyen szinten konstruktív" beszél...2024. 11. 02, 21:48 Hat tévhit a magyar nyelvről
-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 280 Ezt írod.. "amikor mi "vitázunk" (=beszélgetünk) az legalább vezet ...2024. 11. 02, 21:43 Hat tévhit a magyar nyelvről
-
ganajtúrós bukta: Mondjuk az ilyen vitákat én sem értettem.. Még amikor mi "vitázunk" (=beszélgetünk) az leg...2024. 10. 31, 16:26 Hat tévhit a magyar nyelvről
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Valójában semmi értelme nincs annak, amit írsz. Az ilyesmit bullshitel...2024. 10. 31, 12:01 Hat tévhit a magyar nyelvről
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A reklámok között különleges helyet foglalnak el az úgynevezett társadalmi célú hirdetések. Ezek egy-egy fontos társadalmi, környezeti problémára hívják föl az emberek figyelmét. Vannak közöttük igen erőteljes hatásúak is. Ezekből mutatunk most néhányat.
A reklámokra a leggyakrabban úgy tekintünk, mint alapvetően a fogyasztót valaminek a megvételéről meggyőzni kívánó, manipulatív eszközökre. Leggyakrabban valóban erre szolgálnak a hirdetések; így viszonylag kevés közük van a társadalmi felelősségvállaláshoz. vannak azonban olyan reklámok is, amelyek igen erőteljesen hívják föl az emberek figyelmét egy-egy társadalmi vagy környezeti problémára. A Bored Panda most egy hosszú gyűjteményt közölt ezekből a fontos társadalmi üzenetet hordozó hirdetésekből. Mi ebből válogattuk ki a számunkra legütősebbeket.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A következő reklám arra hívja föl a figyelmünket, hogy bárki válhat áldozattá. Az erőszakos cselekmények kárvallottjai nem különlegesen rossz helyzetben levő emberek, pont olyanok, akik ülhetnek a buszon vagy a moziban, azaz pont olyanok, mint mi magunk.
A WWF következő plakátján egy cápauszonyt látunk az egyik képen, a másikon azonban ez már nincs rajta. Arra hívja föl a kép a figyelmet, hogy a cápánál csak egy vérfagyasztóbb dolog van: az, ha nincs cápa, azaz, ha kihal.
A következő kép arra hívja föl a figyelmet, hogy a társadalmi egyenlőtlenségek hátterében sokszor a bőrszín áll. Különösen ütős, hogy a képen az újszülöttön van megjelenítve a bejósolható jövő.
A következő kép a légszennyezést a gyilkossággal kapcsolja össze vizuálisan. A fölirata szerint a légszennyezés következtében évente 60000 ember veszti életét.
A következő kép pedig a közösségi oldalakon terjedő „lájkolós kampányok” ürességére és hiábavalóságára hívja föl a figyelmet. Arra mutat rá, hogy egy ügy mellé úgy odaállni, hogy megnyomjuk a Like / Tetszik gombot: nem igazi segítség. A plakát ehelyett az önkéntes segítő munkára biztat.
Aki pedig további társadalmi üzenetet hordozó reklámokat nézegetne, kattintson a Bored Panda összeállítására!
Forrás
40 Of The Most Powerful Social Issue Ads That’ll Make You Stop And Think