nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
A kirakat érdekesebb, mint a műemlék

Kaposváron azt kutatták, hogy a belvárosban először sétáló látogatóknak mi tűnik fel, mit vesznek észre először, és mi köti le a figyelmüket.

MTI | 2012. augusztus 22.
|  

Egyedülálló, város- és utcaképek esetében még nem használt szemkamerás vizsgálatot végeztek a Kaposvári Egyetem Marketing és Kereskedelem Tanszékének munkatársai a III. Kaposvári Nemzetközi Kamarazenei Fesztiválra érkező látogatók körében. A célszemélyek azok a fesztivállátogatók voltak, akik korábban nem jártak a somogyi megyeszékhelyen. A teszt során arra voltunk kíváncsiak, hogy a belvárosban először sétáló látogatóknak mi tűnik fel, mit vesznek észre először, és mi köti le a figyelmüket – közölte Pintér Attila adjunktus kedden az MTI-vel.

Mint megjegyezte, tudomása szerint ezt az eszközt városkép- és utcaképvizsgálatára még nem használták. A szemkamerát elsősorban marketing célokra, különböző kiadványok, prospektusok, üzletbelsők és polcképek vizsgálatára használják a leggyakrabban, esetleg közterületi felületek elhelyezésének optimalizálásakor.

A vizsgálat eredményéről szólva az adjunktus elmondta: a város főterét és az onnan sugarasan kiinduló sétálóutcákat szemügyre vevő résztvevők általában először az utca bal oldalát figyelték meg, viszont a jobb oldali utcafrontot részletesebben. Pintér Attila kifejtette, hogy a Kossuth téren a Városháza, a Kossuth-szobor, a templom és a szökőkút keltette fel az érdeklődést, a város sétálóutcájában pedig az impozáns Csokonai Étterem, majd a közelében lévő Stühmer Kávézó teraszát vették elsőként és hosszasabban szemügyre a tesztelők. Az Európa Parknál először a szökőkutat, utána a park előtti hirdetőtáblát figyelték meg alaposabban a vizsgálat résztvevői, akik ugyancsak nagy figyelmet szenteltek a parkkal szemben lévő Megyeháza és Múzeum épületének, valamint az az előtt kihelyezett információs anyagoknak és plakátoknak. A Zsolnay-kútra – bár észrevették – nem fordítottak különösebb figyelmet, annál többet a közeli könyvesbolt kihelyezett standjára és kirakatára. A sétálóutca végén lévő étteremre kiemelten figyelem irányult, mind a teraszra, mind az ott ülő személyekre.

A nyolc vállalkozó részvételével elvégzett szemkamerás vizsgálat azt mutatta, hogy a fentiek mellett a Kossuth téren álló barométer, a sétálóutcában a Rippl-Rónai szamaras szobor, a Patika épülete, a Zsolnay-kút melletti és a vele szemben lévő kávézók, valamint a díszes homlokzatok szintén az elsők között keltették fel a belvárosban először sétáló látogatók figyelmét.

A kirakat érdekesebb, mint a műemlék
Forrás: MTI / Varga György

Az adjunktus az elsődleges értékelés alapján azt mondta: a vizsgálat – noha nem nevezhető reprezentatívnak – igazolta a feltevésüket, miszerint egy ilyen teszt – a mostani kísérleti vizsgálatnál nagyobb számú résztvevővel – hasznos és hatékony segítség lehet például egy település turisztikai marketingjének a kidolgozásában, felhasználható kiadványok, plakátok készítéséhez, segítheti a városkép kialakítását. Az egyetem kutatói a szemkamerás vizsgálat részletes elemzését követően egy prezentáción ismertetik, és egy kiadványban összegzik a tapasztalatokat, illetve a felhasználásra ajánlott területeket.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X