-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: A textus alapú megközelítés jó, de a czikk azt sugallja nekem, hogy hiá...2024. 09. 15, 20:37 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: "Siegelinde" idézet a cikkben hangátvetés témában: "És nem mondják "motort" helyett soha a...2024. 09. 08, 10:27 Így műveld a nyelvedet
-
ganajtúrós bukta: *De tulajdonképpen lefedi mi is a bully (iskolai basáskodó, iskolai basa) és a bullying(is...2024. 08. 19, 22:01 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Tovább kutattam. 2006-os iskola újság Basáskodásnak lett lefordítva a szó, csak nem terjed...2024. 08. 19, 21:56 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 30 Nem azt írtam, hogy magyar, hanem..: "...a mai magyar nyelvben élő kelta szó...2024. 08. 19, 12:24 Még néhány mondat a rokonságról
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Kaposváron azt kutatták, hogy a belvárosban először sétáló látogatóknak mi tűnik fel, mit vesznek észre először, és mi köti le a figyelmüket.
Egyedülálló, város- és utcaképek esetében még nem használt szemkamerás vizsgálatot végeztek a Kaposvári Egyetem Marketing és Kereskedelem Tanszékének munkatársai a III. Kaposvári Nemzetközi Kamarazenei Fesztiválra érkező látogatók körében. A célszemélyek azok a fesztivállátogatók voltak, akik korábban nem jártak a somogyi megyeszékhelyen. A teszt során arra voltunk kíváncsiak, hogy a belvárosban először sétáló látogatóknak mi tűnik fel, mit vesznek észre először, és mi köti le a figyelmüket – közölte Pintér Attila adjunktus kedden az MTI-vel.
Mint megjegyezte, tudomása szerint ezt az eszközt városkép- és utcaképvizsgálatára még nem használták. A szemkamerát elsősorban marketing célokra, különböző kiadványok, prospektusok, üzletbelsők és polcképek vizsgálatára használják a leggyakrabban, esetleg közterületi felületek elhelyezésének optimalizálásakor.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A vizsgálat eredményéről szólva az adjunktus elmondta: a város főterét és az onnan sugarasan kiinduló sétálóutcákat szemügyre vevő résztvevők általában először az utca bal oldalát figyelték meg, viszont a jobb oldali utcafrontot részletesebben. Pintér Attila kifejtette, hogy a Kossuth téren a Városháza, a Kossuth-szobor, a templom és a szökőkút keltette fel az érdeklődést, a város sétálóutcájában pedig az impozáns Csokonai Étterem, majd a közelében lévő Stühmer Kávézó teraszát vették elsőként és hosszasabban szemügyre a tesztelők. Az Európa Parknál először a szökőkutat, utána a park előtti hirdetőtáblát figyelték meg alaposabban a vizsgálat résztvevői, akik ugyancsak nagy figyelmet szenteltek a parkkal szemben lévő Megyeháza és Múzeum épületének, valamint az az előtt kihelyezett információs anyagoknak és plakátoknak. A Zsolnay-kútra – bár észrevették – nem fordítottak különösebb figyelmet, annál többet a közeli könyvesbolt kihelyezett standjára és kirakatára. A sétálóutca végén lévő étteremre kiemelten figyelem irányult, mind a teraszra, mind az ott ülő személyekre.
A nyolc vállalkozó részvételével elvégzett szemkamerás vizsgálat azt mutatta, hogy a fentiek mellett a Kossuth téren álló barométer, a sétálóutcában a Rippl-Rónai szamaras szobor, a Patika épülete, a Zsolnay-kút melletti és a vele szemben lévő kávézók, valamint a díszes homlokzatok szintén az elsők között keltették fel a belvárosban először sétáló látogatók figyelmét.
Az adjunktus az elsődleges értékelés alapján azt mondta: a vizsgálat – noha nem nevezhető reprezentatívnak – igazolta a feltevésüket, miszerint egy ilyen teszt – a mostani kísérleti vizsgálatnál nagyobb számú résztvevővel – hasznos és hatékony segítség lehet például egy település turisztikai marketingjének a kidolgozásában, felhasználható kiadványok, plakátok készítéséhez, segítheti a városkép kialakítását. Az egyetem kutatói a szemkamerás vizsgálat részletes elemzését követően egy prezentáción ismertetik, és egy kiadványban összegzik a tapasztalatokat, illetve a felhasználásra ajánlott területeket.