-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Kaposváron azt kutatták, hogy a belvárosban először sétáló látogatóknak mi tűnik fel, mit vesznek észre először, és mi köti le a figyelmüket.
Egyedülálló, város- és utcaképek esetében még nem használt szemkamerás vizsgálatot végeztek a Kaposvári Egyetem Marketing és Kereskedelem Tanszékének munkatársai a III. Kaposvári Nemzetközi Kamarazenei Fesztiválra érkező látogatók körében. A célszemélyek azok a fesztivállátogatók voltak, akik korábban nem jártak a somogyi megyeszékhelyen. A teszt során arra voltunk kíváncsiak, hogy a belvárosban először sétáló látogatóknak mi tűnik fel, mit vesznek észre először, és mi köti le a figyelmüket – közölte Pintér Attila adjunktus kedden az MTI-vel.
Mint megjegyezte, tudomása szerint ezt az eszközt városkép- és utcaképvizsgálatára még nem használták. A szemkamerát elsősorban marketing célokra, különböző kiadványok, prospektusok, üzletbelsők és polcképek vizsgálatára használják a leggyakrabban, esetleg közterületi felületek elhelyezésének optimalizálásakor.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A vizsgálat eredményéről szólva az adjunktus elmondta: a város főterét és az onnan sugarasan kiinduló sétálóutcákat szemügyre vevő résztvevők általában először az utca bal oldalát figyelték meg, viszont a jobb oldali utcafrontot részletesebben. Pintér Attila kifejtette, hogy a Kossuth téren a Városháza, a Kossuth-szobor, a templom és a szökőkút keltette fel az érdeklődést, a város sétálóutcájában pedig az impozáns Csokonai Étterem, majd a közelében lévő Stühmer Kávézó teraszát vették elsőként és hosszasabban szemügyre a tesztelők. Az Európa Parknál először a szökőkutat, utána a park előtti hirdetőtáblát figyelték meg alaposabban a vizsgálat résztvevői, akik ugyancsak nagy figyelmet szenteltek a parkkal szemben lévő Megyeháza és Múzeum épületének, valamint az az előtt kihelyezett információs anyagoknak és plakátoknak. A Zsolnay-kútra – bár észrevették – nem fordítottak különösebb figyelmet, annál többet a közeli könyvesbolt kihelyezett standjára és kirakatára. A sétálóutca végén lévő étteremre kiemelten figyelem irányult, mind a teraszra, mind az ott ülő személyekre.
A nyolc vállalkozó részvételével elvégzett szemkamerás vizsgálat azt mutatta, hogy a fentiek mellett a Kossuth téren álló barométer, a sétálóutcában a Rippl-Rónai szamaras szobor, a Patika épülete, a Zsolnay-kút melletti és a vele szemben lévő kávézók, valamint a díszes homlokzatok szintén az elsők között keltették fel a belvárosban először sétáló látogatók figyelmét.
Az adjunktus az elsődleges értékelés alapján azt mondta: a vizsgálat – noha nem nevezhető reprezentatívnak – igazolta a feltevésüket, miszerint egy ilyen teszt – a mostani kísérleti vizsgálatnál nagyobb számú résztvevővel – hasznos és hatékony segítség lehet például egy település turisztikai marketingjének a kidolgozásában, felhasználható kiadványok, plakátok készítéséhez, segítheti a városkép kialakítását. Az egyetem kutatói a szemkamerás vizsgálat részletes elemzését követően egy prezentáción ismertetik, és egy kiadványban összegzik a tapasztalatokat, illetve a felhasználásra ajánlott területeket.