-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az oktatásért felelős államtitkár szerint az új közoktatási és a felsőoktatási törvény, illetve a formálódó Nemzeti alaptanterv (Nat) a hazai oktatási-nevelési rendszer teljes megújítását szolgálja.
Hoffmann Rózsa egy keddi nyírbátori szakmai fórum előtt az MTI-nek elmondta: a tantárgyak oktatása során az erkölcsi nevelésre, illetve a családi életre nevelésre helyeznek hangsúlyt, fontosnak tartják a pénzügyi ismeret elsajátítását, emellett visszaemelik azokat a műveltségtartalmakat az alaptantervbe, amelyek 2003-ban kikerültek a szakmai dokumentumból – mondta az államtitkár. Közlése szerint a változásokat a jövő év elejétől és szeptemberétől érzékeli majd a pedagógustársadalom.
A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei kisváros művelődési központjában több száz ember részvételével megrendezett konferencián Hoffmann Rózsa kifejtette: az egymástól elválaszthatatlan új köznevelési- és felsőoktatási törvény a hazai oktatás, ezzel együtt az egész ország megújulását szolgálja. A megújulásnak nincs más célja, mint hogy hozzásegítse az országot a felemelkedéshez, és a két törvény emellett a versenyképesség célját is meghatározza – mondta Hoffmann Rózsa.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az államtitkár kiemelt feladatként jelölte meg a magyar társadalomra jellemző kettészakítottság és esélyegyenlőtlenség megszüntetését, valamint a középosztály felemelkedését. Ennek egyik legfontosabb rétegét a tanító emberek képezik, ezért az oktatáspolitika egyik kiemelt célja, hogy a pedagógusi életpályamodell bevezetésével erősítsék ezt a társadalmi réteget.
Hoffmann Rózsa szerint az oktatási rendszernek strukturális átalakításokra van szüksége, a változtatásoknak az alkotmányos alapértékeken, illetve a hagyományok tiszteletén és azok folytatásán kell alapulniuk. A finn rendszert példaként felhozva elmondta: adoptálni kell a jó gyakorlatokat, javítani kell a pedagógusok megbecsülésén.
A köznevelés nem oktatási szolgáltatás, hanem közszolgálat –hangsúlyozta Hoffmann Rózsa. Kitért arra: az oktatási rendszer fenntartása az állam feladata, az iskolák működtetése azonban már a helyi közösségeké.
Amennyiben ezt a feladatot nem vállalják helyben, úgy a működtetés állami határkörbe kerül vissza – tette hozzá Hoffmann Rózsa. Az oktatásért felelős államtitkár a fórumot megelőzően ünnepélyes keretek között átadta a kisváros pedagógiai szakszolgálatának mintegy 30 millió forintból felújított épületét.