-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Világelsők lettek az olaszok a Facebook közösségi oldal használatában: havonta hat órát és huszonhét percet töltenek a virtuális barátokkal, az amerikaiak hat órát, a franciák négy óra tizenkét percet.
„Az olaszok már nem tudnak Facebook nélkül élni. Egész napjuk ritmusát ez szabja meg, a közösségi portálon élik meg életük összes jelentős pillanatát, amely korábban féltve őrzött személyes élménynek számított. Ma már semmit sem tartanak meg maguknak: szerelem, megcsalás, szakítás, házasság, munka, születés, halál Facebook-ra kerül fel” – magyarázta az olasz rekordot Giuseppe Riva, tömegkommunikációval foglalkozó pszichológus, a milánói katolikus egyetem professzora.
Az olasz sajtónak nyilatkozva Riva úgy fogalmazott: „a kommunikálni mindig is szerető olaszok a rohanó világban találtak egy helyet, ahol végre mesélhetnek magukról”.
A Nielsen nemzetközi piackutató által végzett felmérés azt mutatja, hogy 16 millió olasz tagja a Facebooknak. Az ismeretségi hálózaton töltött idő azért is kiemelkedőnek számít, mivel 2003-ban az olaszok havonta negyedórát ültek a Facebook előtt, 2008-ban három és fél órát. Arra a kérdésre, hogy múló divatnak vagy tartós jelenségnek tartja-e, Riva azt válaszolta, „sajnos” a másodikra tippel.
A Facebook olasz közösségéhez ugyan több férfi csatlakozott, mint nő, a legtöbb időt mégis a 15-35 év közötti fiatal nők töltik a közösségi oldalon. „A nők pedig jobban kiöntik lelküket, és ezért sebezhetőbb célpontjai is az esetleg nem baráti szándékkal közeledőknek” – hangoztatta Riva.
A professzor elmondta, hogy a közösségi portálok kora újfajta felkészültséget igényel a pszichológusok részéről, akiknek jártasnak kell lenni a cybervilágban. Az életüket a számítógép képernyője előtt élő személyek előbb-utóbb képtelenek különbséget tenni létező és virtuális valóság között, és későn veszik észre, hogy túl sokat mondtak el magukról a valójában ismeretlen Facebook-barátaiknak.