-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egyetlen év alatt csaknem félmillióval nőtt a magyarországi Facebook-tagok száma, az idén átlépte a hárommilliót – derül ki Mediameter médiakutató cég első negyedéves közvélemény-kutatásából. A reprezentatív felmérés keretében kétezer magyar felnőttet kérdeztek meg személyesen egyebek mellett az internetezési szokásairól.
Az MTI-hez eljuttatott összegzés szerint az elmúlt év első negyedévében a felnőtt népesség 38 százaléka volt tagja valamelyik közösségi oldalnak, míg az idén már 41 százalékuk. Ez egy év alatt mintegy 250 ezer fős növekedést jelent, így a közösségioldal-tagsággal rendelkező felnőttek száma ez év elején már megközelítette a 3,5 milliót.
A közösségi oldalakat továbbra is a fiatalabbak, a 40 év alattiak használják, többségüknek van valamilyen közösségi oldalhoz köthető tagsága. Aktívnak mondható ebből a szempontból a 40-49 évesek 43 százaléka, illetve az 50-59 évesek 28 százaléka, valamint a 60 év felettiek egytizede is.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A közösségioldal-használat Magyarországon 2013 elején is mindenekelőtt a Facebookot jelentette. Egy évvel korábban a felnőttek 32 százaléka volt tagja ennek a közösségnek, az idén már 38 százalék. Az iWiW tagságának csökkenése tavaly is folytatódott, ott az idei év elején már csak a felnőttek 11 százaléka volt jelen, szemben az egy évvel korábbi 23 százalékkal. Ez azt jelenti, hogy a magukat iWiW-tagnak vallók száma majdnem egymillióval csökkent egyetlen év alatt.
A felmérés szerint 2013 elején a felnőttek csaknem egyharmada hetente többször belépett a Facebook-fiókjába, míg az iWiW esetében ez az arány már csak 3 százalék volt. Egy átlagos Facebook-felhasználónak 2013 elején 271 ismerőse volt, egy évvel korábban 261. A többi közösségi oldal elterjedtsége továbbra is alacsony Magyarországon.
A Mediameter kutatásából az is kiderül, hogy a közösségi oldalak felhasználói a leginkább leveleznek/csetelnek ismerőseikkel (87 százalék), mások által közzétett információkat lájkolnak és osztanak meg (79 százalék), míg a cégek márkaoldalait 54 százalékuk keresi fel. Az első negyedévben a közösségi oldalakon a legkevésbé népszerű tevékenység a játék volt: a felhasználók csupán 49 százaléka szokott játszani ezen oldalakon.
A kutatás az internettel való ellátottságra, valamint a szokásokra is rákérdezett. 2013 első negyedévében a felnőtt népességnek valamivel kevesebb mint kétharmada internetezett (61 százalék), vagyis jelenleg Magyarországon alig ötmillióan szoktak a világhálóhoz csatlakozni. Az elmúlt egy évben mintegy félmillióval nőtt a hazai internethasználók száma.
Az idei év első negyedében a felnőttek 57 százaléka írt és olvasott e-maileket, 53 százalékuk használt internetes keresőket, magyar nyelvű híroldalakat pedig 52 százalékuk olvasott. A felmérés szerint ezeket a tevékenységeket mintegy 2-2,5 millió felnőtt szokta rendszeresen végezni, és majdnem még egyszer ennyien vannak azok a felnőttek, akikről ritkábban, de azért alkalmanként ugyanez elmondható.
Körülbelül 800 ezren használták 2013 elején a munkájukhoz rendszeresen az internet lehetőségeit, további egymillió magyar pedig alkalmanként tette ezt meg. Az online vásárlással, illetve az internetes banki ügyintézéssel kapcsolatban azonban továbbra is óvatosak a felnőttek, hiszen csak egy-két százezer lakos intézi az ilyen ügyeit rendszeresen az interneten. Online szerencsejátékokkal csak a megkérdezettek 5 százaléka szokott játszani, az online fogható rádiók és televíziók adásait is kevesen (9 százalék, illetve 8 százalék) kísérik figyelemmel – derült ki a kutatásból.