-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hatalmas hátrányt termelhetnek a szakiskolák: nem adnak a diákoknak elegendő tudást.
A szakiskolás diákok reménytelenül lemaradnak – írja Hermann Zoltán, az MTA Közgadzaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont munkatársa a Defacto blognak. A lemaradásról pedig nem a diákok tehetnek: a döntéshozók körében elfogadott vélekedés, hogy felesleges mélyebb közismereti képzést nyújtani az oda jelentkező gyerekeknek.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Sajnos, a blog szerint nem csak az alapismereteket, de az alapvető készségeket is hátrányosan befolyásolja a szakiskolai oktatás: az Országos Kompetenciamérés adatai szerint a kutatók arra jutottak, hogy a szakiskolákban a diákok teljesítménye romlik – szövegértésből és matematikából is.
A kutatók arra is megpróbáltak választ kapni, hogy a kedvezőtlen eredmények a szakiskolai oktatásnak tudhatók-e be, avagy egyszerűen arról van szó, hogy a szakiskolás diákok egyszerűen kevésbé tehetségesek. Úgy tűnik, hogy a hasonló képességű diákok teljesítménye egyértelműen eltér a szakiskolákban és a szakközépiskolákban: a kezdetben erős tanulók közül jellemzően tovább fejlődik a középiskolás és lemarad a szakiskolás. Ebből a kutatók azt a következtetést vonják le, hogy a rosszabb teljesítmény oka részben maga a szakiskola.
A Defacto szerint a rossz eredményeket nem lehet egyszerűen annak betudni, hogy a fiatalok kevésbé motiváltak, de ha így is lenne, az oktatás minőségétől és a rendszerbe épített korlátoktól nem lehet független, ha kilencedik osztályra „elpárolog” a motiváció.
Forrás: