-
Sándorné Szatmári: @Fejes László (nyest.hu): 52 A " „Mikor lészen jó Budában lakásom?” " Mai jelentése szerin...2025. 06. 13, 10:38 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: @istentudja: 3 Az illetékes ember (akinek az illetéket befizették, mert jogosult volt arra...2025. 06. 13, 09:42 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: Jelen esetben ugyan régi nyestcikkről van szó, mégis kiemelnék két, véleményem szerint fon...2025. 06. 12, 11:49 Vekerdy: piros tinta helyett felfedező út
-
Sándorné Szatmári: @mederi: 11 Kiegészítem a korábbi, mederi néven írt megjegyzésemet.. Ami a cikkben is kife...2025. 06. 05, 13:16 Falánk igék
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Azok a gyerekek, akiknek rendszeresen olvasnak mesét, hosszú távon profitálnak ebből, méghozzá annál nagyobb mértékben, minél többet olvastak nekik - derül ki egy német felmérésből.
A felmérés szerint nemcsak a szociális készségek és az iskolai eredmények fejlődnek, hanem a kreativitás és a mozgás is.
Különösen a fiúk és az alacsonyan képzett családok gyermekei járnak jól a meseolvasással – írja a Die Welt című német lap internetes kiadása (www.welt.de). A német Die Zeit hetilap, a Stiftug Lesen (Olvasás Alapítvány) és a német vasúttársaság (Deutsche Bahn AG) által szervezett felmérés során bő ötszáz, reprezentatív módon kiválasztott, 10 és 19 év közti gyermekkel és anyjukkal töltettek ki kérdőíveket.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Anyanyelv és matematika tantárgyakban azok a gyerekek, akiknek olvastak, akár 0,4 jeggyel magasabb eredményt érnek el. Ez különösen az alacsonyabban képzett családoknál mutatkozott meg. Azok a fiúk, akiknek olvastak, maguk is 20 százalékkal nagyobb eséllyel nyúlnak a könyvhöz, mint akiknek nem olvastak. Azok közül, akiknek olvastak, többen is űznek valamilyen sportot, vagy zenélnek.
Németországban ötödször mérték fel a meseolvasási helyzetet. A szervezők amellett szállnak síkra, hogy a szülők ne hagyják abba a meseolvasást, mihelyt a gyermek megtanul olvasni. Ehelyett inkább folyamatos átmenetet javasolnak a kettő közt. Ezen kívül a felolvasás lényeges előnye az együtt töltött idő. Ezt pedig még a legjobb hangoskönyvek sem pótolhatják.