-
idodav: "Magyarul tehát az úszótechnika és az úszó szám elnevezése nem különbözik." Ez azért nem t...2021. 01. 17, 23:10 A gyorsúszás is hungarikum?
-
Fülig James: @nudniq: azt hiszem, hogy Erdély átalakítása a dualizmus korában kezdődött, amikor elfogad...2021. 01. 16, 14:48 Százasak vagyunk?
-
nudniq: @nudniq: na, én is elkövettem egy-két pontatlanságot. Segesvárt csak a68-as megyésítéskor ...2021. 01. 15, 22:25 Százasak vagyunk?
-
nudniq: @mederi: @szigetva: nem kisebb eltérés volt a két alakulat között, hanem kb egy megyényi: ...2021. 01. 13, 02:59 Százasak vagyunk?
-
nudniq: @mederi: "vallásszabadságot biztosító Arany Bullára" XXIV. Hogy izmaeliták és zsidók tiszt...2021. 01. 13, 02:31 Százasak vagyunk?
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Mese útja országos olvasóvá nevelési program Tündér havának elindítása mellett múzeumpedagógiai foglalkozások, könyvkiállítás, mesemondó műsor és tárlatvezetés is várta a gyerekeket, pedagógusokat és könyvtárostanárokat a Tündérek a Tündérpalotában című szakmai rendezvényen az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet – Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeumban (OFI-OPKM) hétfőn Budapesten.
Az OPKM, a Gyermekkönyvek Nemzetközi Tanácsának Magyar Egyesülete (IBBY) és a Könyvtárostanárok Egyesületének (KTE) közös, olvasóvá nevelést célzó rendezvényén Fazekasné Sin Gyöngyi könyvtárostanár és Bosnyák Viktória író Tündérboszorkány címmel bemutató foglalkozást tartott alsó tagozatos tanulókkal. Az író gyermekregénye szerint a tündérboszorkányok olyan könyvtárostanárok, akiknek az iskolájában nem olvasnak a gyerekek. A tündérboszorkányokat úgy lehet ismét tündérré változtatni, ha a gyerekek újra sokat olvasnak, és gyakran járnak a könyvtárba. A foglalkozáson a könyvtárostanár egyebek mellett arról kérdezte a diákokat, hol élnek a tündérek, hogy néznek ki és hol lehet velük találkozni. Szó esett arról is, hogy milyen könyvek találhatók az olvasóteremben, milyen kötetekben lehet utánanézni a többi között a tündéreknek, de az egyik feladat megoldása érdekében az interneten is kutakodtak a tanulók. A foglalkozást rajzolás, szótárhasználat és interjúkészítés is színesítette. A foglalkozáson részt vevő diákok közül többen úgy nyilatkoztak, hogy nagyon tetszett nekik a "rendhagyó óra" és szívesen jönnének máskor is.
Pincétől a padlásig címmel Bakó Anna szakmai vezetésével tekinthették meg az érdeklődők az OPKM műemléki Tündérpalota fantázianevű épületét, de az Orbis Pictus – Szemléltetés az iskolában című állandó tárlat is nyitva állt a közönség előtt. A résztvevők emellett megnézhették az OPKM és a KTE 2001-2002-ben nagy sikert aratott gyermekkönyv-történeti kiállítását és a Tündérek könyvei című tárlatot, a gyerekeket mese, papírmárványozás és feladatlapos játékok is szórakoztatták.
Az olvasóvá nevelő program projektjeihez önkéntes alapon csatlakoznak a gyermekek olvasásáért felelősséget érző szervezetek, intézmények. A 2009. áprilisban indult és 2010 áprilisáig tartó program célja, hogy szakmai támogatást nyújtson mindazoknak, akik a gyermekkel foglalkozva olvasási nehézségeket, az olvasási kedv romlását tapasztalták. Minden hónap egy mesehőst jár körbe, középpontban volt már egyebek mellett a Vándor, a Boszorkány, a Sárkány, az Óriás és a Varázsló is.