Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75220
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
Evelinha: Vajon egy kisebbségi nyelv kötelezővé tétele (vagy bármelyiké) nem vált ki éppen ellentétes hatást? Tudom, régi a cikk, de ha valaki ajánlana esettanulmányokat a témában, hálásan megköszönném.
2013. 08. 01, 17:46
Ahol kötelező lesz a kisebbség nyelvét tanulni
Krizsa: Magától értetődik. Az csak a magánember gyerekes (vallásos, idealista, romantikus, stb.) vágya, hogy az ember "jó", hogy legalábbis nem mindenki "gazember". Hogy az ember nem tesz meg bármit, amit egy...
2013. 08. 01, 17:23
XKeyscore: érezd magad megfigyelve
Kara-kán: Ebben mi az új?
Semmi. Mindenki tudta, hogy ez folyik.
2013. 08. 01, 16:02
XKeyscore: érezd magad megfigyelve
blogen: Közel hetvenöt év, vagy három-négy generáció különbség volt a kereszténységre térő törzsfők és az első pogánylázadások között! Olyan hetvenöt év, ami világokat választott el egymástól! Nézd meg mit go...
2013. 08. 01, 16:01
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Sigmoid: Ez a könyv e: www.amazon.com/Lost-Christianities-Battles-Scripture-Faiths/dp/01951
2013. 08. 01, 16:01
Melegházasság már az őskeresztényeknél?
Sigmoid: (Persze ha nem az érdekel, hogy az őskeresztények vagy a zsidók mit gondoltak, hanem csak történelmi / vallási megerősítést keresel arra, hogy utálod a buzikat, akkor nem szóltam. Seggfejnek lenni emb...
2013. 08. 01, 15:55
Melegházasság már az őskeresztényeknél?
Sigmoid: @bloggerman77: "Leghalálosabb bűn", lol. A tórában minden bűnre a megkövezés volt a standard büntetés, a homoszexualitás semmivel nem halálosabb mint pl. más feleségével hálni.
A kereszténység pedig z...
2013. 08. 01, 15:50
Melegházasság már az őskeresztényeknél?
bloggerman77: Hm, a zsidóság a homoszexualitást a leghalálosabb bűnnek tekintette... Innét ostobaság az egész, mert a korai kereszténység tisztán zsidó gyökerű volt.
2013. 08. 01, 15:46
Melegházasság már az őskeresztényeknél?
blogen: @Sigmoid: Ehhez képest a materialista köznyelvi jelentése a földhözragadttal írható le, aminek az anyagiasság is része, míg amit te írsz, azt "anyagelvűnek" nevezzük alapvetően, de a köznyelv általába...
2013. 08. 01, 15:45
A pénz magányossá tesz vagy boldogít?
bloggerman77: @blogen:
Igen, hatalmas lehetett a népi kereszténység. :) Alig maradt élő pap a Vata lázadás után. :)
Szent Gellértet sem a Vazul fiak görgették le a hegyoldalból.
2013. 08. 01, 15:44
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Sigmoid: A korai keresztény egyház, és főleg Pál apostol, a nemi egyenjogúság és a társadalmi nemek dekonstrukciójának leghangosabb harcosa volt.
Nem szabad elfelejteni, hogy apokaliptikus, világvége-váró mozg...
2013. 08. 01, 15:42
Melegházasság már az őskeresztényeknél?
Sigmoid: Barátaim.
A materializmus magyarul egy filozófiai, világnézeti irányzatot jelöl, nevesen azt, amely a megfigyelhető világ teljességét - beleértve az életet és az emberi lét élményét - anyag és energia...
2013. 08. 01, 15:37
A pénz magányossá tesz vagy boldogít?
Sigmoid: Barátaim.
A materializmus magyarul egy filozófiai, világnézeti irányzatot jelöl, nevesen azt, amely a megfigyelhető világ teljességét - beleértve az életet és az emberi lét élményét - anyag és energia...
2013. 08. 01, 15:37
A pénz magányossá tesz vagy boldogít?
Sigmoid: Pár hónapja volt egy cikk egy magánjelleggel, az Anonymous csoport által létrehozott hasonló keresőrendszerről, ami csak kicsivel marad el képességeiben ettől a nemzetközi megfigyelőrendszertől (annyi...
2013. 08. 01, 15:29
XKeyscore: érezd magad megfigyelve
scasc: @Fejes László (nyest.hu): Ne csodálozz, hisz "tiszta bolond" a felhasználóneve...
2013. 08. 01, 15:26
Buja, bulya, bula
scasc: " A szótár azonban azt leszögezi, hogy „török és mongol egyeztetése téves”."
Mint ahogyan azt a TESZ túl könnyelműen és gyakran teszi hasonlóan megkérdőjelezhető alapokon...
2013. 08. 01, 15:25
Buja, bulya, bula
scasc: Szerintem jóformán nincs olyan teszteljárás, amely valóban ki tudná szűrni a valós genetikai öröklődést a korai családi szocializációtól (=társadalmi/kulturális öröklődéstől).
Egyszerűen nincs elég ol...
2013. 08. 01, 15:22
Oktatás vs. genetika
gorilla: Az élőben beszélt nyelvnek fontos része a gesztikulálás. Ez hogyan olvad össze a jelnyelv értelemhatározó kézmozdulataival? Másképp (pl. lágyabban-hirtelenebbül) mozgatja az ember a kezét?
2013. 08. 01, 15:19
Jelrend – avagy szórend a jelelésben
blogen: @Fejes László (nyest.hu): Speciel de. A római útépítési technológiákat csak modern régészeti rekonstrukciókból ismerjük a folytonosság hiánya miatt.
@bloggerman77: Volt missziós munka a köznép körében...
2013. 08. 01, 14:39
Mióta ismerik az írást a magyarok?
siposdr: Emlékszem egy régi orosz gyermekfilmből a következő párbeszédre:
- Что делал слон, когда пришёл Наполеон?
- ??
-Травку ел.
Merthogy a kérdés utolsó szavát érthetjük így is: на поле он.
2013. 08. 01, 13:51
Milyen bonyolult az orosz nyelv!
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
A vezetők egy része meg volt keresztelve? Hm, mit számít az, hogy pl. Ajtony színleg megtért a bizánci hitre, pár évvel később vagy korábban, mint Géza?
Ez már a magyar törzs...
2013. 08. 01, 13:46
Mióta ismerik az írást a magyarok?
bloggerman77: @fakir:
Igen, Sándor Klára nem vesz figyelembe olyan tényeket, amik a rovásírás kizárólagos székely jellegét nem támasztják alá.
Például, hogy a székelység magyar nyelvében a KM fontosabb magyar nyelv...
2013. 08. 01, 13:40
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: Te olvastad, miről volt szó? Arról, hogy a kereszténység a semmiből jelent-e volna meg a magyarok körében. Márpedig nem, hiszen a vezetők között többen is meg voltak keresztelve. Nyilvá...
2013. 08. 01, 13:32
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Kara-kán: @stanley:
Ezek politikailag motivált áltudományos okoskodások.
A lényeg annak kiókumlálása, hogy a hun mindenkivel rokon, még a sémitákkal is, csak épp a magyarokkal nem. :-)
Egyébként, az ilyen rokon...
2013. 08. 01, 13:27
A sumer-magyar rokonság és a kiejtés
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
A Kárpát-medence területén az ókeresztény kortól megjelenő kereszténységnek, illetve a magyarok által még a keleti vándorúton megtapasztalt keresztény irányzatoknak nem volt ...
2013. 08. 01, 13:06
Mióta ismerik az írást a magyarok?
blogen: @Fejes László (nyest.hu): Igen, és a rómaiak meg utakat is építettek, szal egyértelmű a folytonosság a római útépítőktől a Közgépig.
Ne butáskodjunk!
2013. 08. 01, 12:51
Mióta ismerik az írást a magyarok?
mederi: @Roland2:
Nem tudom, milyen régiek az alábbi "mondat alkotó" két betűs szavaink, de mivel tartalmazza a felsorolás az "ír" szavunkat is, érdemes elgondolkozni azon, mi mindent tudhattak azok a népek, ...
2013. 08. 01, 11:25
A hatezer éves magyar írásbeliség
és az írástudatlan Európa
fakir: Tovabbra is tartom, hogy nem lehet beszelni elkulonulo "szekely" irasrendszerrol, irasbelisegrol, mivel semmilyen meggyozo bizonyitek nincs a szekely nepesseg eltero anyanyelvere es szarmazasara. Ez a...
2013. 08. 01, 11:19
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Diczkó: @Fejes László (nyest.hu):
"Ha nem fogjuk tudni megfejteni az írást, nem fogjuk tudni megmondani, kié. Erre elég nagy esély van."
- Először is tudni kell a létezésükről ... Sok olyan rovásemlék lehet, ...
2013. 08. 01, 09:33
Mióta ismerik az írást a magyarok?
istentudja: "Az első kettő valóban szorosan összetartozónak látszik, hiszen mindenképpen valamiféle írásbeliség ismeretét föltételezi, a szám azonban nem föltétlenül kapcsolódik közvetlenül hozzájuk, hiszen számo...
2013. 08. 01, 09:15
Mióta ismerik az írást a magyarok?
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 1596
| 1597
| 1598
| 1599
| 1600
| 1601
| 1602
| 1603
| 1604
| 1605
| 1606
...