Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75222
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
GéKI: @Roland2:
Köszönöm – Frissen kell tartanom az agytekervényeimet... az én koromban már erre is gondolni kell…
2015. 02. 28, 21:09
Jókai Mór, a nyelvész
Roland2: @GéKI: Pedig az itteni aktivitásod alapján arra lehet következtetni, hogy nem vagy időhiányban... Egyébként nem nagy kunszt gyorsan tájékozódni a neten, pl. www.academia.edu/1875120/Turk_Attila_A_k......
2015. 02. 28, 20:43
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @bloggerman77:
Igen – hallottam már róla is, de, sajna annyi időm azért nincs, hogy ilyen mélységekbe ismerjem a szakmát. Majd, ha nyugdíjba megyek…
2015. 02. 28, 19:58
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @szigetva:
Ezt én sem - főleg mert nem vagyok szakember - és elfogadom az "igazi szakma" állításait. De ha valaki „visszaél” – a szakmai megállapításokkal azt azért észreveszem. Kevés dolog tud annál ...
2015. 02. 28, 19:53
Jókai Mór, a nyelvész
Krizsa: @Freejoco: Az egy (de csak az egy!) mássalhangzót tartalmazó képzők / ragok minden eurázsiai ragozó és sémi nyelvben pontosan vagy nagyjából ugyanazt jelentik. Ezért TERMÉSZETES az, hogy a törökféle, ...
2015. 02. 28, 19:44
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
szigetva: @GéKI: Lehet, annyira nem értek hozzá. Azt komoly nyelvész nem vitatja, hogy a magyar legközelebbi rokonai a hanti és a manysi, távolabbi rokonai a finn, észt, stb, még távolabbiak a szamojéd nyelvek....
2015. 02. 28, 19:33
Jókai Mór, a nyelvész
bloggerman77: @GéKI:
"Gondolom Türk Attila: Kik vagyunk mi magyarok – könyvére gondolsz."
*
Ő nem az a Türk Attila. Akire én gondolok az az MTA Bölcsészettudományi Központjának Történettudományi Intézetében dolgozó...
2015. 02. 28, 19:29
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @szigetva:
„uráli - finnugor – ugor – magyar”
Én úgy tudom, hogy igen is van olyan komoly nyelvész, aki vitatja a „finnugor” ág létezését, és a „finn – ugor – szamojéd” csoportosítás használatát ajánl...
2015. 02. 28, 19:27
Jókai Mór, a nyelvész
szigetva: @GéKI: De Krizsa folyamatosan azt mondja, hogy csak neki van igaza, és mindenki más vagy hülye, vagy valami háttérhatalmat szolgál és azért nem ismeri el, hogy mindennek az alfája és ómegája a magyar-...
2015. 02. 28, 18:31
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @zegernyei:
Ejnye, ejnye… de persze tudom, mire gondolsz…láttalak...
2015. 02. 28, 18:29
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @tenegri:
Szerintem a @Krizsa nem mondja azt, hogy „csak neki” van igaza. Bár kétségtelen, lelkesen, és hevesen képviseli a nézeteit. De aki nem akarja, az nem olvassa el, és nem személyeskedik, pedig...
2015. 02. 28, 18:19
Jókai Mór, a nyelvész
Freejoco: Nem tudom honnan veszi a cikk írója ,hogy a török nyelvekben nincsenek,vagy csak alig vannak a magyar nyelvben is meglévő hasonló képzők .Az újtörök nyelvekben,de különösen az ótörök nyelvekben(jellem...
2015. 02. 28, 18:14
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
GéKI: @tenegri:
"Akkor én bármiről kimondhatom, hogy „hülyeség” – mert ebben a pillanatban alapítottam meg a legfiatalabb tudományt – ahol minden más, mint amit én mondok az hülyeség."
A következő mondatom ...
2015. 02. 28, 18:09
Jókai Mór, a nyelvész
szigetva: @GéKI: Lehet kételkedni abban, hogy a föld gömbölyű, sokan meg is teszik ezt. Nyugodtan kételkedj bármiben. Természetesen minden tudományos állítás elé odaértendő, hogy „a tudomány jelenlegi konszenzu...
2015. 02. 28, 18:07
Jókai Mór, a nyelvész
zegernyei: @GéKI: Netán tegnap személyesen hallotta? Ez sok mindent megmagyarázna.
2015. 02. 28, 18:02
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @szigetva:
A finnugrisztika, ezek szerint kimondta „ez a harc volt a végső, íme, itt az igazság”.
Hát ezt azért a kommunistákon, és a Biblián kívül kevesen merték még eddig kimondani.
Éljen… a tudomán...
2015. 02. 28, 18:01
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @zegernyei:
Az "igazi humor" - mindenkié. Még a "nagyon okosaké"...IS"
2015. 02. 28, 17:55
Jókai Mór, a nyelvész
szigetva: @lcsaszar: Ha egy adott szerkezetet a beszélőközösség elfogad (=használ és megértm márpedig a „lehet elmegyek” használják és megértik a magyar anyanyelvűek), akkor az helyes. Ez a „helyes”-nek a nyelv...
2015. 02. 28, 17:54
Lehet én tudom rosszul?
lcsaszar: Úgy értettem, hogy "(a helyes beszédben) nincs olyan..."
2015. 02. 28, 17:47
Lehet én tudom rosszul?
tenegri: @GéKI: "Akkor én bármiről kimondhatom, hogy „hülyeség” – mert ebben a pillanatban alapítottam meg a legfiatalabb tudományt – ahol minden más, mint amit én mondok az hülyeség."
Így van (pontosan ezt cs...
2015. 02. 28, 17:43
Jókai Mór, a nyelvész
bilecz: www.irodalmilap.net/?q=cikk/moszkalokrol-ii
2015. 02. 28, 17:40
Moszkva a miénk (volt)
zegernyei: @GéKI: "Ő olyan, mint a székely Mózsibá, csak nincs humora, mert ő ezt még komolyan is gondolja.
Megkérdezték az öreget - Igaz-e, bátyám hogy maga mindenhez ért.
Mire az öreg megpödörte a bajszát, és ...
2015. 02. 28, 17:37
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @szigetva:
Akkor én bármiről kimondhatom, hogy „hülyeség” – mert ebben a pillanatban alapítottam meg a legfiatalabb tudományt – ahol minden más, mint amit én mondok az hülyeség.
Szóval azért ez így „s...
2015. 02. 28, 17:27
Jókai Mór, a nyelvész
menasagh: Na és a kőkeresztfát hogy kell írni ?
2015. 02. 28, 17:24
Fából vaskarika!
GéKI: @szigetva:
Pontosan az „összehasonlító nyelvészetre, még pontosabban a finnugrisztikára” – gondoltam.
Egyébként az említett pszichológiának sem ártana, ha többet foglalkozna a kínai, és indiai „embers...
2015. 02. 28, 17:11
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @bloggerman77:
Gondolom Türk Attila: Kik vagyunk mi magyarok – könyvére gondolsz.
Egy baj van, abban a könyvben, nagyjából egyetlen gondolat sincs a „magyar nyelvről”.
Kizárólag a „magyarok származása...
2015. 02. 28, 17:01
Jókai Mór, a nyelvész
szigetva: @lcsaszar: Vigyázz, a helyesírással itt most nincs dolgunk. Te azt jelentetted ki, hogy nincs olyan, hogy "lehet elmegyek." Ha jól figyelsz a magyarul beszélőkre, akkor felfedezheted, hogy ilyen nagyo...
2015. 02. 28, 16:47
Lehet én tudom rosszul?
szigetva: @GéKI: Az mint jelent, hogy a nyelvészet 150 éves? Merthogy elég tudományos volt már Pāṇini is 2400 éve. Meg a történeti nyelvészet is már vagy 200 éve mond nagy okosságokat. Hogy közben sok hülyeség ...
2015. 02. 28, 16:43
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @bloggerman77:
"Van a tudományos alapú nyelvészet. Meg van a tudománytalan ködevők alternatívkodása."
Te egészen biztos vagy, hogy nincs harmadik út?
Egy nem több mint 150 – éves „tudomány” – tól, azé...
2015. 02. 28, 16:23
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @bloggerman77:
"Neked ez utóbbi tetszik, mert büdös a halzsíros rokonság. :)"
„Ha ezt visszavonod, beszélhetünk.”
Az, hogy sok mindenben nem értek egyet az itt megjelent írásokkal, az azért nem ugyana...
2015. 02. 28, 16:13
Jókai Mór, a nyelvész
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 922
| 923
| 924
| 925
| 926
| 927
| 928
| 929
| 930
| 931
| 932
...