-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A jobb és ezáltal üzemanyag-takarékosabb autóvezetést segíti egy új okostelefon-alkalmazás, amelyet a Valenciai Műszaki Egyetem szakemberei fejlesztettek ki.
A DrivingStyles elnevezésű fejlesztés részletesen elemzi a felhasználók vezetési stílusát. A rendszer észleli a rossz vezetési szokásokat és igyekszik azokat korrigálni. Egy bluetooth-os készülék révén az alkalmazás információkat gyűjt egyebek között a jármű sebességéről, gyorsulásáról, a fordulatszámról, a gázpedál állásáról és GPS segítségével az autó pontos helyéről.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A szükséges információk összegyűjtését követően a felhasználó elküldi azokat egy internetes oldalra, ahol elemzik az adatokat – olvasható a ScienceDaily című tudományos ismeretterjesztő portálon. A Valenciai Műszaki Egyetem szakembereinek célja, hogy korrigálják a rossz vezetési szokásokat, elsősorban a túlságosan agresszív vezetési mintákat, amelyek általában nagyobb kockázattal és üzemanyag fogyasztással járnak.
Carlos Tavares, a projekt vezető kutatója szerint a rendszert a biztosító társaságok is használhatnák, bizonyos kedvezményeket ajánlva az alacsony-kockázatú autóvezetőknek. Megfelelő autóvezetéssel az üzemanyag fogyasztás akár 20 százaléka megtakarítható és jelentősen növelhető a közlekedésbiztonság.