nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • szigetva: @mederi: Csak ez lehetetlen, ha valaki a tényeknek nincs birokában.
    2023. 02. 01, 11:49  Urál‒Altaj
  • mederi: @szigetva: Külön külön a tudományágak gondolom kevésbé hatékonyak, mint ha összeegyeztetve...
    2023. 02. 01, 11:42  Urál‒Altaj
  • szigetva: @mederi: A Pángea 175 mó éve bomlott fel. De tök mindegy, nem hogy 60 mó évre nem látunk v...
    2023. 01. 31, 09:33  Urál‒Altaj
  • mederi: @szigetva: 47 Megjegyzés: "..képtelenség, hogy 200 millió évvel ezelőtti nyelvről beszélsz...
    2023. 01. 31, 08:52  Urál‒Altaj
  • mederi: @szigetva: Az az érdekes, hogy a mai Olaszország déli részén találhatók un. "óriások sírja...
    2023. 01. 30, 12:50  Urál‒Altaj
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Hogyan használjuk a mobileszközöket?

Magyarországon egyedülálló kutatás keretében méri fel a fiatalok mobileszköz- és közösségimédia-használati szokásait a Szegedi Tudományegyetem Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoportja (DKEK) és a Magyar Telekom, hogy az eszközök felhasználhatók legyenek a korszerű oktatásban.

MTI | 2012. október 31.
|  

Dragon Zoltán, a kutatócsoport vezetője az MTI-nek elmondta, hogy míg a világ számos országában próbaprojektek keretében tesztelik a digitális mobileszközök – e-könyv-olvasók, táblagépek, okostelefonok – oktatási célú használatát, addig sehol nem készült olyan átfogó, előzetes felmérés, amely pontos képet adna arról, hogy a hallgatók miként viszonyulnak ezekhez az eszközökhöz: hogyan használják, milyen feladatok ellátására gondolják alkalmasnak, illetve oktatási környezetben mit várnak tőlük.

A mobileszközök technológiai fejlődése mára elérte azt a színvonalat, amelyre bátran lehet alapozni – a következő lépés az oktatási modellek, felhasználási lehetőségek beindítása. Ezek azonban csak akkor lehetnek sikeresek és hatékonyak, ha összehangolják a hallgatói elvárásokat és készségeket az oktatási elképzelésekkel. A kutatás célja éppen ezért a hallgatók és az általuk ismert eszközök közötti viszony feltárása, és az erre épülő fejlesztési, módszertani irányok megjelölése – mutatott rá az adjunktus.

A kutatók kérdőívek segítségével háromezer középiskolás és egyetemista véleményét kérik ki. Nemcsak arra kíváncsiak, jelenleg mire és hogyan használják a rendelkezésükre álló mobileszközöket, hanem arra is, hogy hogyan fogadnák, ha ezekre az eszközökre fejlesztett tananyagokat kapnának, vagyis ha ezek taneszközzé is válnának.

A várhatóan 2013 februárjában záruló kutatási program hátterét a Magyar Telekom biztosítja. A szakemberek az elkészült tanulmányt nyílt hozzáférésű e-könyvben, illetve nyomtatott kiadásban is közzéteszik, mert bíznak abban, hogy az eredmények mellett következtetéseik és ajánlásaik is hasznosnak bizonyulnak jövőbeli projektek tervezéséhez és beindításához – mondta Dragon Zoltán.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X