nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • durek: @Cypriánus: Elolvastam az Onno Hovers cikket, valóban érdekes, még egyszer köszönöm. Eláru...
    2020. 07. 07, 15:22  Mi is az az Uralonet?
  • Libertate: @durek: "Igen sok párhuzam vonható a nyelvek és a gének működése, viselkedése között." Val...
    2020. 07. 06, 08:35  Mi is az az Uralonet?
  • durek: jav: talán segítene kiküszöbölni a hagyományos, de joggal vitatott családfa modell hiányos...
    2020. 07. 05, 16:54  Mi is az az Uralonet?
  • durek: @Cypriánus: Talán itt lenne az ideje egy új módszertan kidolgozásának a nyelvészetben: Nye...
    2020. 07. 05, 16:16  Mi is az az Uralonet?
  • Libertate: @szigetva: Elolvastam - Akkor szerkesztő vagy - mert én azt mondtam, hogy az vagy - mert a...
    2020. 07. 05, 13:01  Mi is az az Uralonet?
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Hogyan használjuk a mobileszközöket?

Magyarországon egyedülálló kutatás keretében méri fel a fiatalok mobileszköz- és közösségimédia-használati szokásait a Szegedi Tudományegyetem Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoportja (DKEK) és a Magyar Telekom, hogy az eszközök felhasználhatók legyenek a korszerű oktatásban.

MTI | 2012. október 31.
|  

Dragon Zoltán, a kutatócsoport vezetője az MTI-nek elmondta, hogy míg a világ számos országában próbaprojektek keretében tesztelik a digitális mobileszközök – e-könyv-olvasók, táblagépek, okostelefonok – oktatási célú használatát, addig sehol nem készült olyan átfogó, előzetes felmérés, amely pontos képet adna arról, hogy a hallgatók miként viszonyulnak ezekhez az eszközökhöz: hogyan használják, milyen feladatok ellátására gondolják alkalmasnak, illetve oktatási környezetben mit várnak tőlük.

A mobileszközök technológiai fejlődése mára elérte azt a színvonalat, amelyre bátran lehet alapozni – a következő lépés az oktatási modellek, felhasználási lehetőségek beindítása. Ezek azonban csak akkor lehetnek sikeresek és hatékonyak, ha összehangolják a hallgatói elvárásokat és készségeket az oktatási elképzelésekkel. A kutatás célja éppen ezért a hallgatók és az általuk ismert eszközök közötti viszony feltárása, és az erre épülő fejlesztési, módszertani irányok megjelölése – mutatott rá az adjunktus.

A kutatók kérdőívek segítségével háromezer középiskolás és egyetemista véleményét kérik ki. Nemcsak arra kíváncsiak, jelenleg mire és hogyan használják a rendelkezésükre álló mobileszközöket, hanem arra is, hogy hogyan fogadnák, ha ezekre az eszközökre fejlesztett tananyagokat kapnának, vagyis ha ezek taneszközzé is válnának.

A várhatóan 2013 februárjában záruló kutatási program hátterét a Magyar Telekom biztosítja. A szakemberek az elkészült tanulmányt nyílt hozzáférésű e-könyvben, illetve nyomtatott kiadásban is közzéteszik, mert bíznak abban, hogy az eredmények mellett következtetéseik és ajánlásaik is hasznosnak bizonyulnak jövőbeli projektek tervezéséhez és beindításához – mondta Dragon Zoltán.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X