-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Pozsonyban követelték, a kormány szüntesse meg az oktatásügy alulfinanszírozottságát, még pedig úgy, hogy évente növelje a GDP 0,3 százalékával a szektorra szánt állami kiadások mértékét.
Az oktatásügyben való nagyobb mértékű és mihamarabbi állami anyagi szerepvállalást követelt közel kétezer pedagógus a pozsonyi parlament épülete előtt kedd délután. A szlovák pedagógusok szakszervezete által szervezett tiltakozó megmozdulás a tanárok tavaly ősszel kezdődött és decemberben felfüggesztett sztrájkjának és tiltakozássorozatának keretébe illeszkedik. Míg az őszi nyomásgyakorló akciókkal a pedagógusok elsődlegesen bérköveteléseik teljesítését célozták, a mostani tiltakozás során nagyobb hangsúlyt kapott az a követelés: a kormány szavatolja, hogy minden évben emelni fogja az oktatásügybe áramló költségvetési források arányát. A tüntetést a szakszervezet akkorra időzítette, amikor a parlament oktatási bizottsága a szaktárcának az oktatásügy helyzetét értékelő jelentésével foglalkozik.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A „Minőségi oktatásért tisztességes bért” és „A jövőbe fektetett pénz a társadalom jövője”, illetve hasonló feliratú transzparensekkel felvonuló pedagógusok először a kormánypalota előtt gyűltek össze, majd innét az óvároson átvonulva jutottak a törvényhozás épülete elé. Itt Pavol Ondek, a szlovák pedagógus szakszervezet elnöke foglalta össze a követelésüket, amelynek lényege, hogy a kormány szüntesse meg az oktatásügy alulfinanszírozottságát, még pedig úgy, hogy évente növelje a GDP 0,3 százalékával a szektorra szánt állami kiadások mértékét.
A szakszervezeti vezető hangsúlyozta: a kormánynak mihamarabb nem csupán politikai, hanem pénzügyi szinten is prioritásként kell kezelnie az oktatásügyet. Hozzátette, hogy az oktatásügyre fordított pénzügyi források aránya Szlovákiában jelentős mértékben alatta marad az OECD-országok, de még a visegrádi négyek átlagának is.
Szlovákiában már az idén 200 millió euró többletforrást kellene az oktatásügybe pumpálni, hogy a finanszírozás arányában elérje az OECD-országok átlagát – hangoztatta a szakszervezeti vezető, majd felszólította a kormányt, hogy még a jelenlegi ciklusban valósítsa meg az oktatásügy finanszírozottságának javítását célzó, a kormányprogramban is megfogalmazott ígéreteit.