-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 25 "Miért pont ez a két nyelv?" Mármint az (illír-) pannon - kelta (==> a k...2024. 10. 12, 10:34 Ál- és Tudomány
-
nasspolya: @Sándorné Szatmári: Miért pont ez a két nyelv? Az illírből főleg csak tulajdonnevek és pár...2024. 10. 10, 07:37 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: A szer szó sokoldalú jelentése a MAI magyar nyelvben amire gondoltam és amiről ...2024. 10. 06, 20:07 Ál- és Tudomány
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Azért inkább a tudományos forrásokat ajánlanám: uesz.nytud.hu/index.ht...2024. 10. 06, 14:26 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 18 Kiegészítés:" Szerintem pontos magyarázatot kaphatunk a "szer" szó ...2024. 10. 06, 14:20 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Műhelykonferenciát rendez a hétvégén a Magyar Nyelvstratégiai Intézet az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel közösen.
Diákra szabott anyanyelvi nevelés címmel rendez műhelykonferenciát a hétvégén a Magyar Nyelvstratégiai Intézet (Manysi) az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel (OFI) közösen Balatonföldváron. A nemzeti alaptantervhez illeszkedő tankönyv, taneszköz és Nemzeti Köznevelési Portál fejlesztése kiemelt projekttel közös szervezésben megvalósuló tanácskozás alapvető célja, hogy gyakorló – alsó és felső tagozatos, gimnáziumi, szakiskolai és szakközépiskolai – pedagógusokkal tárják fel az anyanyelvi nevelés helyzetét, a magyar nyelvvel foglalkozó tantárgyak tananyagának, módszertanának, szemléletének hibáit, hiányosságait a közoktatás általános és középiskolai színterein.
A konferencia egyik feladata a problémák pontos megfogalmazása – hangsúlyozta Sz. Hegedűs Rita, a Manysi főtanácsosa az MTI-nek. A szakember példaként említett egy, a szülőkben és pedagógusokban egyaránt felmerülő kérdést, miszerint egy kisgyereknek sokkal több időre lenne szüksége az írás-olvasás készség megfelelő rögzüléséhez, amelyre aztán ráépülhetne a biztos szövegértés.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A cél tehát összegyűjteni a kérdéseket, majd tanulmánykötetben összefoglalni, a további műhelykonferenciákon pedig már a megoldási javaslatokon dolgoznának, irányítottan az egyes korosztályokra. A rendezvényre 30-40 pedagógus érkezik az ország különböző részeiről – mondta Sz. Hegedűs Rita, hozzátéve: központi összefogásra van szükség, ezért az a szándékuk, hogy nyitott, közös munka folyjon és a továbbiakban minél többen bekapcsolódjanak a problémák érdemi megfogalmazásába és a megoldások keresésébe.
A tanácskozást Bencze Lóránt, a Manysi igazgatója és Kaposi József, az OFI főigazgatója nyitja meg. Baranyai Katalin, az OFI vezető szerkesztője A szöveg öröme – gondolatok az irodalmi olvasmányokról, Sz. Hegedűs Rita Mi legyen a fókuszban?, Valaczka András, az OFI tartalomfejlesztési igazgatója A metaforikus nyelv az irodalomtanításban, Veszelszki Ágnes, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának (ELTE BTK) adjunktusa Középiskolás diákok írásos produktumai (érettségi dolgozatok, jegyzetek, órai levelek) – netnyelvészeti szempontból címmel tart előadást.