-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A „Tárgyas_ragozás – Szubjektív etnográfia” című kiállítás hasonló funkciójú, de különböző korú, megmunkálású, anyagú és díszítésű tárgyakat mutat be.
Harminchárom tárgy segítségével kezdeményez párbeszédet a látogatóval a múzeumok, a kiállítások és az etnográfia szerepéről a Néprajzi Múzeum Tárgyas_ragozás – Szubjektív etnográfia című, pénteken nyílt tanulmányi kiállítása. A különböző korú, megmunkálású, anyagú és díszítésű tárgyak elsősorban arra a kérdésre keresik a választ, miként helyezhető egymás mellé a múzeumok évtizedek vagy akár évszázadok óta gyűjtött tárgyi öröksége a ma múzeumba kerülő modern tárgyakkal – mondta a tárlat kurátora a csütörtöki sajtóbemutatón.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Frazon Zsófia felidézte, hogy az oktatási céllal összeállított anyag tavaly Veszprémben, Nagyatádon és Miskolcon mutatkozott be nagy sikerrel, és most a Néprajzi Múzeum látogatói is megismerkedhetnek vele. Joó Emese múzeumpedagógus elmondása szerint céljuk az, hogy a kiállításban elsősorban a múzeumi gyűjtemény meséljen, és gondolkodtassa el a látogatót. Ennek érdekében harminchárom tárgyat gyűjtöttek össze hét, néha nem azonnal felismerhető téma szerint. Figyelmesen meg kell tekinteni például azt a tárlót, amelyben többek között egy fokla (népi fáklyaféleség), egy borsőrlőre hasonlító, modern tekerős zseblámpa és egy gumimedve formájú gyermeklámpa kapott helyet.
A jelentős formai és részben funkcióbeli változatosság ellenére könnyebben azonosítható a közös szál az 1851-es népi támlás szék, az 1970-es évekbeli műanyag „homokóra” ülőke és a felfújható kínai strandfotel között. A különbségek azonban itt is éppen olyan sokat elárulnak a készítőkről és használókról, mint például az evőeszköz, a viselet vagy a szállítóeszköz szekciókban. A kiállításhoz három korosztályt – az általános és középiskolákat, valamint az egyetemistákat – megcélzó múzeumpedagógiai foglalkozásokat hirdettek, amelyekre az intézmény honlapján (lehet bejelentkezni. A június 16-ig látható tanulmányi tárlat foglalkozásaira más csoportok is regisztrálhatnak, de a kiállítás foglalkozás nélkül is megtekinthető.