-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Nyolcmillió kínai vakot haragított magára a kínai Pizza Hut új termékének reklámjával.
Bocsánatkérésre kényszerült az amerikai Pizza Hut gyorséttermi hálózat kínai vezetése egy balul elsült reklám miatt, miután az ország legalább öt városában tüntettek ellene vak emberek – jelentette a kínai média pénteken. A problémát egy animációs filmben szereplő szóvicc okozta. A Pizza Hut új termékét, garnélarákos golyóit reklámozta benne, ám a töltelék nevének kiejtése és a ’vak’ szó a kínai nyelvben azonos, csupán az írása más. A klipben az egyik szereplő azt kérdezi: te tudod, hogy miért gurulnak össze-vissza ezek a golyók? Mire a másik: hát mert vakok. Az online hirdetés felbőszítette a nem látó embereket, akikből több mint 8 millió van a kelet-ázsiai országban. Az érzékeny fehérbotosok [MTI – a szerk.!] a népszerű éttermek elé vonultak, és hangos demonstrációkkal fejezték ki nemtetszésüket.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A fővárosban, a dél-kínai Kantonban, az északi Sicsiacsuangban és Csengcsouban, valamint a kelet-kínai Csingtaóban voltak kisebb-nagyobb demonstrációk, amelyek résztvevői a gyorséttermek bojkottjára szólítottak fel. A Pizza Hut vezetése nyilvános közleményeiben és mikroblogján nem győz bocsánatot kérni minden fogyatékossággal élőtől és a közvéleménytől, s mindenki megértését kérve. Egyúttal természetesen intézkedtek az április óta a főbb kínai videoportálokon fent lévő hirdetések levételéről. Az interneten ugyanakkor volt, aki úgy vélte, hogy a Pizza Hut nem járt el körültekintően, mivel gondoskodnia kellett volna arról, hogy bocsánatkérése e réteghez valóban eljusson, hiszen az érintettek nem tudják elolvasni a világhálón közzétett üzeneteiket.
A Yum Brands, a Pizza Hut és a KFC tulajdonosa Kínában összesen körülbelül 5 és félezer éttermet működtet, tavaly 800-at épített, míg 2013-ban 700 újnak a nyitását tervezte. A cégnek – ígéretes piacán – komoly gondot okozott, amikor januárban kiderült, hogy a KFC üzleteiben antibiotikumok felhasználásával táplált csirkéket értékesítettek. A madárinfluenza új vírusa ugyancsak jelentősen visszavetette üzleteinek forgalmát.