-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A dél-afrikai Wimpy gyorsétteremlánc rendkívül hatásos kampánnyal népszerűsíti az éttermeiben a látássérültek számára elérhető Braille-írásos menüket.
A kampány részeként olyan hamburgereket készített a Wimpy, amelyeken a szezámmagok segítségével Braille-írással írt üzeneteket helyeztek el. A Braille-burgerek feliratait láthatóan nagy élvezettel olvasták el, tapogatták ki a tesztelt látássérültek. A szezámmagból kirakott feliratok az elfogyasztásra kerülő hamburgerek leírásait tartalmazták: „Hamburger 100% marhából, számodra elkészítve.”
A Wimpy valójában „csak” 15 Braille-burgert készített el a kampányvideó kedvéért, de ezzel is hatalmas sikert ért el. A videónak népszerűségének köszönhetően a gyorsétteremlánc Braille-menüjének híre pár nap alatt 800 ezer látássérülthöz jutott el. Ez több, mint az egész országra becsült látássérültek száma.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A dél-afrikai cég éttermei egyébként állítólag már 2002 óta tartanak Braille-menüket is, de ez csak most, kilenc évvel később lett igazán köztudott. A Wimpy vezetői érthetően teljes mértékben elégedettek a reklám friss, kreatív megközelítésével.
Forrás
African Business Review: Braille burgers a tasty hit for Wimpy South Africa