-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete (MSZOE) szerint igazságtalan az iskoláztatási támogatás rendszere, mivel a tanulóknak csak 20 éves korukig jár az iskoláztatási támogatás, ugyanakkor a szakképző iskolákba járó tanulók 20 éves korukig nem tudják befejezni tanulmányaikat.
A szervezet az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében kifejtette: a közoktatási intézmény igazgatójának jelzése alapján évente mintegy hétezer tanulóval szemben lépnek fel a gyámügyi hatóságok, mert 50 óránál, (vagyis 10 napnál) többet hiányzott az iskolából igazolatlanul. A családi pótlék elvonása több százmillió forint költségvetési megtakarítást eredményezhet ezután, de az MSZOE véleménye szerint értékelhető pedagógiai és gyermekvédelmi célja nincs.
Emlékeztettek arra, hogy a jogszabály értelmében a tanuló egy tanévben 50 órát hiányozhat az iskolából igazolatlanul, 200 órát igazoltan, azaz összesen 250 órát lehet távol az iskolából következmények nélkül. Mennyivel tud kevesebbet a tanuló, ha egy órával többet mulaszt? – tették fel a kérdést, azt javasolva, hogy a családi pótlék megvonásával kapcsolatos eljárásban enyhítő körülményként vegyék figyelembe a „vádlott” tanulók tanulmányi eredményét.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az MSZOE véleménye szerint sérti a szülő szabadságjogát, ha az iskolai rendszabályok behatárolják, hány nap iskolai hiányzást igazolhat gyermekének. Sok iskola szelektíven alkalmazza az egymásnak ellentmondó, amúgy is zűrzavaros törvényeket. Az egyik tanulótól elfogadják a szülői, orvosi vagy más igazolást, a másiktól nem, az egyik tanulónak az igazgató vagy pedagógus igazolja a mulasztását, a másiknak nem – írták.
Szülői panaszként említették, több iskolában hanyagul kezelik a mulasztásokat, fegyelmezési céllal utólag írnak be igazolatlan órát a naplóba a „nagyobb igazságérzettel rendelkező tanulóknak”. Az igazolatlan hiányzások hiteles adminisztrálása érdekében javasolták az iskolai mulasztási napló bevezetését, amelynek naprakészen meg kell egyeznie az ellenőrző könyv beírásaival.