-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Maruzsa Zoltán, az ELTE oktatója az új felsőoktatásért és tudománypolitikáért felelős helyettes államtitkár szeptember 15-étől - jelentette be Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár pénteken Budapesten.
Az ELTE bölcsészettudományi karának adjunktusa, az új- és jelenkori egyetemes történeti tanszék oktatója Kis Norbertet követi a helyettes államtitkári székben. Maruzsa Zoltán 35 éves, oktatási területe a XX. századi egyetemes történelem.
Kis Norbert távozását júniusban jelentették be. A mintegy öt hónap után távozó helyettes államtitkár a közigazgatási tárcánál kap új feladatot.
Maruzsa Zoltán a terveiről szólva kiemelte: nagy kihívásnak tartja a feladatot, és megtisztelőnek nevezte a felkérést. A felsőoktatás komoly átalakítás közepén tart, a törvény és a területre vonatkozó rendeletek többségének megalkotása jó irányt jelölt ki – állapította meg. Az előtte álló feladatok között a szerkezetátalakítást, a tanárképzés átalakítását emelte ki, és fontosnak tartotta az intézményekkel, valamint a Magyar Rektori Konferenciával (MRK) való együttműködést.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Hoffmann Rózsa az MRK felsőoktatás finanszírozására vonatkozó javaslatcsomagjáról azt mondta: ismerik a kezdeményezéseket, feldolgozásuk folyamatban van. Egy-két hétre szükség van ahhoz, hogy érdemben tudjanak válaszolni – jelezte.
Jelenleg készül egy olyan szabálycsomag – folytatta –, amely a felsőoktatás finanszírozását rendezi, és a minőségi követelményeket, a kiválóságprogramot is tartalmazza majd. Mint mondta, a rektori konferenciával a jövő héten tárgyal majd ezekről a kérdésekről.
Hoffmann Rózsa bemutatta a sajtó képviselőinek a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ megbízott elnökét, Marekné Pintér Arankát is.
Az oktatási államtitkár felidézte, hogy ez a központ felelős a köznevelési intézmények állami fenntartásáért és működéséért. Olyan horderejű átalakulásról van szó, amely nagyságrendjében a klebelsbergi intézkedésekhez hasonló, és azon dolgoznak, hogy eredményességében is hasonló legyen – jelezte. Marekné Pintér Aranka az esélyegyenlőség megteremtésének fontosságát emelte ki.
Az állam segítő kezet nyújt – jelezte a megbízott elnök, aki hozzátette: cáfolható az a sajtóban is többször megjelent feltételezés, hogy a kisiskolákat be szeretnék zárni. Nyolc tanulóval minden településen indulhat alsó tagozatban oktatás, az állam biztosítja a feltételeket, és az önkormányzatok a 198 tankerületben együttműködnek az állammal –mondta.
Hozzátette: november elsejétől az önkormányzati együttműködések keretében áttekintik, hogy az egyes telephelyek miként kerülnek át a központhoz.
A kiosztott háttéranyag szerint a 120 munkatárs foglalkoztatását tervező központ 20 emberrel kezdte meg munkáját; az új struktúra működtetési feltételeinek kialakításával és a szükséges jogszabály-módosítások kidolgozásával készítik elő a zökkenőmentes átadás-átvételt. Az átalakítás csaknem 3 ezer intézményt, 1,2 millió tanulót és 120 ezer pedagógust érint.