nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Magyar nyelvű tájékoztatás helyett üvöltözés

Elvben az ügyfélnek mindig igaza van, a gyakorlatban gyakran akkor sem, ha csak kér vagy kérdez.

nyest.hu | 2014. augusztus 15.
|  

Egy házaspár utazási biztosítást szeretett volna kötni az Allianz révkomáromi (Komárno) irodájában. Amikor magyar nyelvű tájékoztatót kértek, egy fiatal munkatárs üvöltözve akarta kihajítani őket az irodából – számol be róla a Bumm.sk szlovákiai magyar hírportál.

A helyzet végül más munkatársak közbelépése nyomán rendeződött, és a házaspár meg is kötötte a biztosítást. Ugyanakkor azonban a cégnél panaszt tettek a munkatárs viselkedése miatt. Az Allianz elnézést kért, és biztosította az ügyfelet, hogy a munkatárs nem kerülheti el viselkedésének következményeit. (Nehezen tudjuk elképzelni, hogy ilyen esetben az elbocsátásnál enyhébb büntetés elképzelhető.)

Magyar nyelvű tájékoztatás helyett üvöltözés
Forrás: Wikimedia Commons / Aktron / GNU-FDL 1.2

Az esetben nem is az a meglepő, hogy a többségi nemzet képviselője felháborodik azon, hogy egy kisebbséghez tartozó anyanyelvét kívánja használni – ilyesmire számtalan példát ismerünk. A meglepő az, hogy ez egy olyan városban történik meg, melynek lakóinak többsége ma is magyar. A történetből az is kiderül, hogy az iroda több munkatársa is magyar, tehát a minősíthetetlenül viselkedő munkatársnak azzal is tisztában kellett lennie, hogy viselkedésével nem csupán az ügyfeleket, hanem saját kollégáit is sérti.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X