nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • bloggerman77: @mondoga: "És ehhez nem kell feltétlenül megtalálni Attila sírját" ** Egy mongolid ember ö...
    2019. 08. 25, 00:42  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @Fejes László (nyest.hu): Nem, nem keverek semmit. Csak rámutattam, hogy Riba rosszul, pon...
    2019. 08. 24, 23:27  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @zegernyei: Az idézett cikk tartalmával egyetértek. "A fentiek ellen próbálkozott egy újsá...
    2019. 08. 24, 22:43  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @zegernyei: "Ez egy kicsit zavarosra sikeredett, megmagyaráznád?" Rendben, megpróbálom más...
    2019. 08. 24, 22:11  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @zegernyei: "...a hun-magyar rokonság máig nincs bebizonyítva, és azt sem írtad meg, hogy ...
    2019. 08. 24, 21:27  Hun‒ugor géntangó
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Kitiltottak egy kritikust a milánói Scalából

Az olasz operavilágban és a sajtóban is széles visszhangot kapott a milánói Scala és a Corriere della Sera vitája, mely az újság zenekritikusának az operaszínházból való kizárásához vezetett.

MTI | 2013. február 8.
|  

A legnagyobb olasz napilap főszerkesztője, Ferruccio De Bortoli jelentette be a Corriere della Sera oldalain, hogy a Scala kitiltotta Paolo Isottát, az olasz zenekritikusok egyik veteránját. Isotta nem kapott ingyenes akkreditációt a Nabucco előadására. A döntést Stephane Lissner, az operaház művészeti vezetője hozta, aki már 2011-ben is „Isotta fejét követelte, de akkor sem kapta meg, és most sem fogja” – írta De Bortoli. A főszerkesztő elismerte, hogy Isotta „zseniális, de túlzásoktól sem mentes”.

Az újság Lissner levelét is közölte, mely szerint az újságíró „személyes kampányt” folytatott a Scala és az itt fellépő művészek ellen. Olasz lapértesülések szerint Isotta azzal a kritikájával haragította magára Lissnert, amelyben „nehéznek és tudálékosnak” nevezte Daniel Harding brit karmester vezénylését. Isotta „rossz karmesternek” tartotta a Scalában fellépő Claudio Abbadót is és azt írta, hogy a Scalában előadott Trisztán és Izolda annyira „langyos volt, hogy hihetővé tette még a Wagner homoszexualitásáról terjengő alaptalan feltételezéseket is”.

A Scala és a Corriere vitája éppen az operaház idényét decemberben megnyitó Wagner-művel csapott magasba. Az újság kritizálta Lissner azon döntését, hogy az olasz Verdi helyett a Wagner-évfordulóról emlékezett meg. Az olasz zenekritikusok szövetsége szerint Isotta kitiltásával a Scala a kritikagyakorlás szabad jogát korlátozta. Az Il Giornale milánói napilap szerint „Lissner úgy viselkedik, mintha a Scala az övé lenne”. A torinói La Stampa arra emlékeztetett, hogy Milánóban már kitiltottak kritikus újságírót divatbemutatóról és a Milan labdarúgócsapat sajtótájékoztatójáról is, de most a város két jelképe, a Scala és a Corriere hadakozik egymással. A La Stampának a Scala kakasülőjének operaszakértő közönsége azt hangoztatta, hogy „kritizálni lehet, de Isotta túllépte a határt, amikor Abbadót rossz karmesternek nevezte. Ami túlzás, az túlzás”.  

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X