-
tenzo: Sztem az ocsúdik szláv lesz. Oroszul ocsúdik - очнуться, szem - око, очи. Felnyílik a szem...2021. 03. 04, 19:14 Ocsú és ocsúdik
-
mederi: @szigetva: 19 Ami kezdeti feltételezéssel indul, nem cáfolható, de rendszere bizonyítható,...2021. 03. 01, 08:46 Mi végett kell beszólni?
-
szigetva: @mederi: A hozzászólásaidra nehéz reagálni, mert amit írsz azt nem nagyon lehet a nyelvtud...2021. 02. 28, 13:08 Mi végett kell beszólni?
-
mederi: Az ok és a cél szavak használata -mint a "miatt" és "végett"- esetében, szerintem azért cs...2021. 02. 28, 12:45 Mi végett kell beszólni?
-
szlagy1: Én ebből a 10-ből szívesen kivenném Esterházyt, Nádast, Konrádot, Hemző Károly (fotográfus...2021. 02. 26, 17:19 Kik a legtöbbet idegen nyelvre fordított...
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A gazdasági válságban az olaszok kevesebbet költenek újságra, de az online kiadást részesítve előnyben nem mondtak le a napilapok olvasásáról - derült ki az Olasz Lapkiadók Szövetségének (FIEG) felméréséből.
A sajtó Olaszországban 2009–2011 című jelentést összegezve Giulio Anselmi, a FIEG elnöke kijelentette, hogy jóllehet az online újságolvasók száma nőtt, a sajtó mégsem volt képes hasznot húzni az új technológiai eszközök révén megerősödött olvasói táborból.
A tavalyi statisztikák azt mutatják, hogy a nyomtatott napilapok eladott példányszáma (mínusz 2,6 százalék) és reklámbevétele is (mínusz 5,7 százalék) csökkent. Ezt a kiadók a lapárak emelésével és a személyi kiadások lefaragásával igyekeztek ellensúlyozni. A hetente hétszer megjelenő Corriere della Sera, a legnagyobb példányszámú napilap 1,20 euróba kerül, csütörtöki és szombati melléklettel 1,50 euróba.
Heti- és havilapokból ugyancsak 3 százalékkal kevesebb fogyott, reklámbevételük pedig 2,7 százalékkal apadt.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A nyomtatott sajtó számára a 2012-es előrejelzések továbbszűkülő piacot jósolnak. Ezzel szemben 2009–2011 között az aktív online olvasók száma napi 10,4 millióról 12,7 millióra emelkedett (22,1 százalékos növekedéssel). Ebből a napilapok olvasóinak száma négyről hatmillióra ugrott. Az olasz statisztikai hivatal adatai szerint a hat éven feletti olasz internetezők ötvenegy százaléka látogatja – rendszeresen vagy időközönként – a napilapok és más sajtótermékek internetes kiadását: ez 24,2 millió olasznak, a felnőtt lakosság 46,2 százalékának felel meg.
Bizonyságot nyert, hogy a válság elbátortalanította az újságvásárlási kedvet, de nem az újságolvasást – vonta le a következtetést Anselmi.
2010-ben a milánói Corriere della Sera adta el a legtöbb nyomtatott példányt (171 millió/év), második a római La Repubblica volt (159 millió/év). A 2011 decemberi adatok szerint a napi online olvasók száma a larepubblica.it oldalain volt a legnagyobb több mint 1,3 millióval, ezt a Corriere (1,2 millió), a La Gazzetta dello Sport sportnapilap (543 ezer), az IlSole24 Ore gazdasági napilap (385 ezer) és a La Stampa torinói napilap (333 ezer) internetes kiadása követte.