-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A gazdasági válságban az olaszok kevesebbet költenek újságra, de az online kiadást részesítve előnyben nem mondtak le a napilapok olvasásáról - derült ki az Olasz Lapkiadók Szövetségének (FIEG) felméréséből.
A sajtó Olaszországban 2009–2011 című jelentést összegezve Giulio Anselmi, a FIEG elnöke kijelentette, hogy jóllehet az online újságolvasók száma nőtt, a sajtó mégsem volt képes hasznot húzni az új technológiai eszközök révén megerősödött olvasói táborból.
A tavalyi statisztikák azt mutatják, hogy a nyomtatott napilapok eladott példányszáma (mínusz 2,6 százalék) és reklámbevétele is (mínusz 5,7 százalék) csökkent. Ezt a kiadók a lapárak emelésével és a személyi kiadások lefaragásával igyekeztek ellensúlyozni. A hetente hétszer megjelenő Corriere della Sera, a legnagyobb példányszámú napilap 1,20 euróba kerül, csütörtöki és szombati melléklettel 1,50 euróba.
Heti- és havilapokból ugyancsak 3 százalékkal kevesebb fogyott, reklámbevételük pedig 2,7 százalékkal apadt.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A nyomtatott sajtó számára a 2012-es előrejelzések továbbszűkülő piacot jósolnak. Ezzel szemben 2009–2011 között az aktív online olvasók száma napi 10,4 millióról 12,7 millióra emelkedett (22,1 százalékos növekedéssel). Ebből a napilapok olvasóinak száma négyről hatmillióra ugrott. Az olasz statisztikai hivatal adatai szerint a hat éven feletti olasz internetezők ötvenegy százaléka látogatja – rendszeresen vagy időközönként – a napilapok és más sajtótermékek internetes kiadását: ez 24,2 millió olasznak, a felnőtt lakosság 46,2 százalékának felel meg.
Bizonyságot nyert, hogy a válság elbátortalanította az újságvásárlási kedvet, de nem az újságolvasást – vonta le a következtetést Anselmi.
2010-ben a milánói Corriere della Sera adta el a legtöbb nyomtatott példányt (171 millió/év), második a római La Repubblica volt (159 millió/év). A 2011 decemberi adatok szerint a napi online olvasók száma a larepubblica.it oldalain volt a legnagyobb több mint 1,3 millióval, ezt a Corriere (1,2 millió), a La Gazzetta dello Sport sportnapilap (543 ezer), az IlSole24 Ore gazdasági napilap (385 ezer) és a La Stampa torinói napilap (333 ezer) internetes kiadása követte.