-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Minden brit diáknak 18 éves koráig kellene matematikát tanulnia, mert a gyenge számolási készségek a gazdaságra is rossz hatással lehetnek – állapította meg egy hétfőn nyilvánosságra hozott brit jelentés.
A Konzervatív Párt megbízásából készült vizsgálat megállapította, hogy a brit diákoknak a jelenleginél két évvel tovább kellene matematikát tanulniuk, mert az iskolát elhagyó évi 300 ezer diák nem rendelkezik azokkal a számolási készségekkel, amelyekre a munkában és a mindennapi életben szükség van.
A Carol Vorderman televíziós műsorvezető és csapata által készített jelentés szerint újfajta módszerekkel kellene tanítani a matematikát, és a valós életben szükséges ismereteket, például a pénzügyek kezelését kellene átadni a diákoknak. „Ha nem hajtunk végre alapvető változtatásokat a matematika oktatásunkban, azzal a jövőbeli gazdasági jólétünket veszélyeztetjük.” Sok tanuló úgy hagyja el az iskolát, hogy a mindennapi élethez szükséges alapvető műveleteket sem tudja elvégezni, így például nem tudja összeadni a zsebében lévő aprópénzt vagy kiszámolni a rezsiköltségeket – olvasható a jelentésben.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A mérnökvégzettségű, kiváló matematikai tudással bíró Vordermant még 2009-ben bízta meg az akkor még ellenzékben lévő Konzervatív Párt vezetése, hogy dolgozzon ki javaslatokat a matematikaoktatás korszerűsítésére.
Nagy-Britanniában minden 16 éves diáknak érettségi vizsgát kell tennie matematikából, legutóbb ezen a megmérettetésen a tanulók felének nem sikerült közepes osztályzatot elérnie. Ezután választhatnak, hogy tovább tanulják-e a matematikát és esetleg emelt szintű érettségi vizsgát tesznek belőle. Az elmúlt évben csak 15 százalékuk folytatta a tanulmányait ebből a tantárgyból.