-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az állami iskolákban tanuló londoni diákok 40 százalékának nem angol az anyanyelve, és arányuk tovább növekszik.
London multikulturálisságát mi sem mutatja jobban, mint hogy a főváros 450 ezres diákseregének 41 százaléka második nyelvként beszéli az angolt. Ez 8 százalékos növekedést jelent a tíz évvel ezelőtti adatokhoz képest – írja az Evening Standard egyik cikke.
A londoni diákok között a bengáli, az urdu és a szomáli a leggyakoribb anyanyelv, természetesen az angol után. Ezeket a pandzsábi, a gudzsaráti, az arab, a török, a tamil, a joruba és a francia követi a top tízes listán. E nyelvek mindegyikét több mint 10 ezer diák képviseli az iskolák padjaiban.
A legnagyobb növekedés a szomáli nyelvet beszélő gyerekek között volt az elmúlt évtizedben, számuk több mint megháromszorozódott, míg a görög és kínai anyanyelvű diákok száma csökkent. Ezek az adatok egyben azt is jelentik, hogy londoni diákok legalább 40 százaléka teljesen kétnyelvű.