-
mederi: @szigetva: 51 Bocs, tényleg elnéztem, ezért érdemes a teljes mondatot idézni, és úgy válas...2023. 05. 28, 19:35 Nem-e magyart tanítunk – A...
-
mederi: @mederi: Kiegészítés: A "beszélők"-et nyilván többes számban, általánosan értettem.. Esz. ...2023. 05. 28, 19:22 Nem-e magyart tanítunk – A...
-
szigetva: @mederi: "A nézni igénél pl. már a torzulás megtörtént (talán a nyelvújításkor..?), mert p...2023. 05. 28, 18:50 Nem-e magyart tanítunk – A...
-
mederi: @szigetva: -ha "..két nyelvtani viszony megkülönböztetése megszűnik".. A "nyelvtani viszon...2023. 05. 28, 18:41 Nem-e magyart tanítunk – A...
-
szigetva: @mederi: Je vais à Nice, J'habite à Nice. "a hibás nyelv használat feltehetően csak figyel...2023. 05. 28, 16:12 Nem-e magyart tanítunk – A...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Túl kevés a technika a francia tantermekben – állapította meg egy friss jelentés. A kormány sürgős akcióba kezd az áldatlan állapot megszüntetésére.
Statisztikák szerint az angol iskoláknak nem kevesebb mint 78 százaléka használ interaktív táblát. Ehhez képest a francia iskoláknak csupán a 6 százaléka mondhatja el magáról ugyanezt. Ezt az áldatlan állapotot nem tarthatják tovább a franciák, akik elnöki utasításra sürgős digitalizálásba kezdenek. A cél: 2012-ig legyen minden egyes francia iskolában szélessávú internet és digitális felszerelés – írja a The Connexion.
Osztálytermi technológia terén egyébként az EU 27 tagállamából Franciaország a nem éppen előkelő 24. helyen szerepel. A lesújtó adattal szembesülve a francia kormány azonnal utasítást adott a helyzet pontos feltérképezésére. A 12 ezer tanár, diák és szülő válaszára épülő jelentés szerint a francia iskolákban 100 diákra átlagosan mindössze 8 számítógép jut, szemben az Egyesült Királysággal, ahol ugyanez a szám 17. Igaz, hogy az iskolák 97 százalékában van speciális számítógép-terem, de ezek kihasználatlanok; csupán 10 százalékos kapacitással működnek.
Az eredmények hatására körvonalazódó nagyszabású terv tehát azt is szem előtt tartja, hogy nem elég a digitális felszereltség, ha az oktatók nem tudják azt használni. Ezért a technika modernizálásával párhuzamosan tanárokat is képeznek majd, első körben összesen 6 ezret. Ezek a „digitális nagykövetek” aztán megosztják tudásukat kevésbé jól informált kollégáikkal. A fejlesztés egyik fő „felvirágoztatottja” természetesen a nyelvoktatás lesz: a jelentés hangsúlyozza a podcast (internetről letölthető videó, illetve hangfájlok) szerepét a beszédkészség fejlesztésében.