-
Sándorné Szatmári: @Fejes László (nyest.hu): 52 A " „Mikor lészen jó Budában lakásom?” " Mai jelentése szerin...2025. 06. 13, 10:38 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: @istentudja: 3 Az illetékes ember (akinek az illetéket befizették, mert jogosult volt arra...2025. 06. 13, 09:42 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: Jelen esetben ugyan régi nyestcikkről van szó, mégis kiemelnék két, véleményem szerint fon...2025. 06. 12, 11:49 Vekerdy: piros tinta helyett felfedező út
-
Sándorné Szatmári: @mederi: 11 Kiegészítem a korábbi, mederi néven írt megjegyzésemet.. Ami a cikkben is kife...2025. 06. 05, 13:16 Falánk igék
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Ez a tény aláássa azt a teóriát, hogy a nemzetközi közönségnek szánt weboldalakat a különböző kultúrákhoz igazítva kell fejleszteni.
Az indonéz nyelv vezeti a Facebook-használók ázsiai ranglistáját, miközben világviszonylatban a délkelet-ázsiai ország nyelve az ötödik helyre került a közösségi portál használói között – derült ki egy friss felmérésből.
Az oldal több mint 400 millió felhasználójának fele az angol nyelvű felületet állította be, ezt követően a spanyol, a francia és a török lokalizáció a legnépszerűbb.
Az indonéz nyelv 20 millió feletti felhasználószámmal lett az ötödik, annak ellenére, hogy az ország 234 millió lakosából csak keveseknek van internetelérése.
Az Inside Network piackutató felmérése aláássa azt a teóriát, hogy a nemzetközi közönségnek szánt weboldalakat a különböző kultúrákhoz igazítva kell fejleszteni, úgy tűnik, az új felhasználók megnyerésénél a honosítás játszik meghatározóbb szerepet – állítják szakemberek.
Az oldal növekedése pedig egyre fontosabb szerepet játszik a hirdetők körében is, miután a comScore múlt hónapban közzétett jelentése szerint a Facebook amerikai felhasználóinak az év első három hónapjában 176,3 milliárd reklámot jelenítettek meg.